יותר טווח מטסלה, אבל יותר יקרה: יונדאי איוניק 6 בישראל

לפני שנה, 7 חודשים - 10 מאי 2023, Walla!
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
הסדאן החשמלית החדשה מגיעה עם אחד מטווחי הנסיעה הארוכים בשוק, אבל לא נותנת מענה למחיר שובר השוק של טסלה מודל 3

אחרי שמכרה כאן יותר מ-3,000 דגמי איוניק 5, משיקה יבואנית יונדאי בארץ את מכונית הסדאן המבוססת עליה, איוניק 6.

לאיוניק 6 עיצוב שונה לגמרי, שהודות למקדם גרר מצוין של 0.21, מסוגלת להגיע לטווח משולב רשמי של 614 ק"מ, מהארוכים בארץ. עם זאת במחיר הבסיסי, 214 אלף שקל, תקבלו גרסת בסיס עם טווח של 429 ק"מ, ומחירה של גרסת הטווח המירבי מתחיל ב-237 אלף שקל.

בכך ה-6 יקרה מטסלה מודל 3 בסיסית ב-22 אלף שקל, למרות שהטווח הרשמי שלה קצר ב-62 ק"מ. לעומת זאת מחירה של גרסת ה-614 ק"מ דומה לזה של מודל 3 לונג ריינג', שטווח הנסיעה שלה קצר במעט, 602 ק"מ, אך היא זריזה יותר.

איוניק 6 מתבססת על הפלטפורמה החשמלית החדשה של קבוצת יונדאי, המשמשת גם את קיה EV6 ו-EV9, וג'נסיס GV60. היא הראשונה מביניהן שתוצע בארץ עם הסוללה הקטנה בקיבולת 53 קוט"ש, לצד המוכרת עם 77 קוט"ש. הראשונה תגיע עם הנעה אחורית בלבד, השנייה גם עם הנעה כפולה.

כמו שאר דגמי הפלטפורמה גם האיוניק 6 מצוידת בסוללת 800 וולט ומסוגלת לטעינה אולטרה מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט, המאפשר טעינת 100 ק"מ ב-5 דקות ו-18 שניות מ-10% סוללה ל-80%. עם זאת בישראל יש כעת רק עמדה אחת כזאת, במוסך המרכזי של פורשה בהרצליה. פז הכריזה בחודש שעבר שתציב כמה עשרות עמדות כאלה בתחנות הדלק שלה, אבל אלה לא יתחילו לפעול לפני סוף השנה.

הממדים נדיבים: 4.86 מטר אורך, 1.88 מטר רוחב, 1.50 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.95 מטר.

תא הנוסעים דומה לזה של האיוניק 5, וכך גם מפרט האבזור: צמד מסכי 12.3 אינץ', האחת משמשת את מערכת המולטימדיה והשנייה כלוח מחוונים, וסטריאו של BOSE. גם איוניק 6 תציע יכולת V2L לטעינת רכבים אחרים וכלים חשמליים, אבל הלקוחות יצרכו לרכוש את הכבל באלפי שקלים. גלגל ההגה מצויד בתאורה אינטראקטיבית הכוללת 4 נורות LED המציגה את חיווי הטעינה של הסוללה ומצבי הנהיגה השונים.

ה-6 קיבלה את הציון המירבי של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, ומערך הבטיחות שלה כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל בפקקים, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת ומניעת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, והתרעת מפני שכחת ילדים.

ביצועים: דגם הבסיס עם הסוללה הקטנה מגיע עם 151 כ"ס ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות. הדגם עם הסוללה המוגדלת משדרג ל-238/228 כ"ס ומקצר ל-7.4 שניות. דגמי ההנעה הכפולה מגיעים עם 325 כ"ס ומקצרים את התאוצה ל-5.1 שניות.

רמות הגימור הבסיסיות פרימיום ופרסטיז' כוללת תאימות אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, טעינה אלחוטית לנייד, שקע 220v בתא הנוסעים, קיפול מראות חשמלי, יציאת מזגן למושב האחורי, דלת תא מטען חשמלית, חיישני תאורה וגשם וכניסה והתנעה וכניסה ללא מפתח, לצד גלגל הגה עם חימום, חימום למושבים הקדמיים, וכוון גבוה למושבי הנהג והנוסע.

רמת הגימור לקצ'רי מוסיפה HUD תצוגה עילית, חלון שמש נפתח, תאורת מטריקס LED קדמית, ריפודי עור (במקום ריפודי בד), אוורור מושבים קדמיים וחימום מושבים אחוריים.

רמת הגימור לימיטד מוסיפה סטריאו של BOSE, מושבי קדמיים משודרגים ועם זיכרונות. הדגם מגיע ללא חלון שמש.

האחריות עומדת על 5 שנים או 100 אלף ק"מ למכונית ו-7 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה.

יונדאי איוניק 6: המחירים

  • סוללת 53 קוט"ש פרימיום, הנעה אחורית: 214 אלף שקל
  • סוללת 77 קוט"ש פרסטיז', הנעה אחורית: 238 אלף שקל
  • סוללת 77 קוט"ש לקצ'רי, הנעה אחורית: 259 אלף שקל
  • סוללת 77 קוט"ש לקצ'רי, הנעה כפולה: 285 אלף שקל
  • סוללת 77 קוט"ש, לימיטד, הנעה אחורית 260 אלף שקל, הנעה כפולה 286 אלף שקל
Support Ukraine