משרד התחבורה יאפשר יבוא אישי של חלפים משומשים

לפני 3 שנים, חודשיים - 16 פברואר 2021, כלכליסט
Illustration
Illustration
עדכון חוקי היבוא של החלפים ייכנס לתוקף בחודש הבא - מה שעשוי לייקר חלק מהם, אך גם יפתח לא מעט אפשרויות בפני צרכנים אשר ייבאו את החלפים בעצמם

משרד התחבורה יכניס בחודש הבא שורה של עדכונים לחוקי יבוא חלקי החילוף למדינת ישראל - מה שעשוי לייקר חלק מן החלפים, אך גם יפתח לא מעט אפשרויות בפני צרכנים אשר ייבאו את החלפים בעצמם. כך עולה מתוכנו של מסמך פנימי של משרד התחבורה שנשלח השבוע לעוסקים בענף הרכב.

המסמך מתייחס לשורה של עדכונים במה שמכונה "דרישות החובה למוצרי תעבורה", כלומר ספר החוקים המפורט של הדרישות הפיזיות של התקנים השונים ליבוא החלפים לישראל באשר הם וגם עדכונים למדיניותו הכללית של משרד התחבורה בנושא יבוא חלקי חילוף לרכב.

נושא חלקי החילוף לרכב נמצא זה זמן רב "על הכוונת" של גופים רגולטוריים בישראל אשר הביעו הסתייגויות מיוקר מחירי החלפים. 

על פי עיקרי עדכוני משרד התחבורה למדיניות יבוא החלפים שיכנסו לתוקף בחודש הבא מתווסף עדכון חשוב: משרד התחבורה יאפשר לייבא חלקי חילוף משומשים לרכב, כשרשימת הפריטים שיותרו ביבוא גם כמשומשים כוללת לא מעט חלקי חילוף יקרים למדי - ראשי מנוע, תיבות הילוכים, סרנים, מתנעים, לוחות מחוונים ושמשות.

היבוא של חלקי חילוף משומשים יאפשר לכל מי שאינו סוחר חלפים או מוסכניק לייבא גם חלקי חילוף משומשים, אשר מוצעים כיום למכירה על ידי עשרות מיליוני מוכרים מקוונים ברשתות מקוונות כדוגמת איביי ברחבי העולם. 

למגינת לב אספני הרכב עולה מן התקנות החדשות כי פיילוט יבוא חלקי החילוף לרכב אספנות יבוטל על ידי המשרד ואספני הרכב יצטרכו להעביר כל חלק שירצו לייבא למכוניותיהם לבדיקת מעבדה מיוחדת או לספק את האישורים הנדרשים למשרד התחבורה – מה שיהיה כמעט בלתי אפשרי עבורם מכיוון שלרוב מדובר בחלקי חילוף המיוצרים במיוחד על ידי סדנאות קטנות.

Support Ukraine