משרד התחבורה: חברות האוטובוסים משבשות בכוונה מסלולי קווים

לפני שנה, 11 חודשים - 1 אפריל 2022, גלובס
משרד התחבורה: חברות האוטובוסים משבשות בכוונה מסלולי קווים
במכתב שנשלח מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ומפורסם בבלעדיות בגלובס, נכתב כי "לאחרונה התקבל מידע לפיו נהגים מונחים לבצע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון: לא משלימים נסיעות, לא מבצעים מסלול מלא שכולל מעבר ועצירה בתחנות ואיסוף נוסעים" - זאת על מנת שזמן היציאה מתחנת המוצא יתועד במערכות המשרד באופן תקין

משרד התחבורה שלח אזהרה חריגה וחסרת תקדים לחברות המפעילות את התחבורה הציבורית. במשרד טוענים כי זוהתה תופעה לפיה המפעילות מוציאות קווי אוטובוסים לתחנות ספורות בלבד, וכי האוטובוסים "נעלמים" בהמשך הקו. כך, חברות מרמות את מערכות הבקרה של משרד התחבורה.

במכתב שנשלח הבוקר (ד') מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית והגיע לידי גלובס, נכתב כי "לאחרונה קיבל האגף מידע לפיו בחברות מסוימות, נהגים מונחים לבצע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון, לא להשלים נסיעות מתחנת המוצא ולבצע נסיעה לאורך התחנות הראשונות בלבד. לאחר מספר תחנות, מונחה הנהג לשוב בחזרה ו/או לנסוע ישירות לתחנת הסיום, מבלי לבצע מסלול מלא שכולל מעבר ועצירה בתחנות ואיסוף נוסעים, וזאת על מנת שזמן היציאה מתחנת המוצא יתועד במערכות המשרד באופן תקין (להלן: נסועות בניגוד לתנאי הרישיון)".

עוד נכתב כי "אגף הבקרה ביצע תחקור ענפי של נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון אשר נקלטו במערכות המשרד. ממצאי התחקור מדאיגים ומעידים על נכונות התופעה, לדוגמא, נמצאו לא מעט נסיעות שעברו בכ-4-2 תחנות בתחילת המסלול, כשבהמשכו אין מעבר ו/או עצירות בתחנות לאורך המסלול, בחלק ממצאי התחקור, היו נסיעות שסטו ממסלולי הנסיעה והגעה לתחנת הסיום ללא מעבר ו/או עצירה בתחנות".

עוד אוזהרו החברות כי "למען הסר ספק אבהיר, ביצוע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון מכוונות וביודעין, הינה בגדר עברה פלילית. בהתייחס לממצאי התחקירים האמורים, בכוונת אגף הבקרה, לזמן מנהלי חברות לחקירה פלילית תחת אזהרה, בגין נסיעות שלא מבוצעות בהתאם לתנאי הרישיון".

Support Ukraine