MG היא מוותיקות הסיניות בישראל, טכנית, היא פעילה כאן מאז 2010, אבל קשה לומר שהמוצרים שלה דאז הטביעו חותם. מכוניות כמו ה-550 וה-350 לא הצליחו להתקרב למה שהוצע פה אצל המתחרות. זה היה רק ה-ZS שבאמת התחיל להניע אנשים לאולמות התצוגה, היה מחלוצי החשמל המקומי ומאז 2023 היא נמצאת בצמיחה מתמדת עם הרחבת ההיצע ל-4 דגמים, כאשר הקטר הוא ה-MG4, מכונית ההאצ'בק של היצרנית. היא, לצד BYD דולפין ובמידת מה אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט) החזירו את הצבע ללחיים של סגמנט שכבר חשבנו שימיו הטובים מאחוריו.
כעת, מרחיבה היבואנית את ההיצע של גרסאות ה-MG4 עם שתי הצעות חדשות ללקוחות שלה ועל הדרך מעדכנת את הדגם הקיים.
ה-MG4 הרגילה תמשיך להימכר בגרסת לקצ'רי כדגם בסיס ב-152,888 שקל, כאשר ייבוא גרסאות הקומפורט והסטנדרט הזולות יותר, עם פחות אבזור או סוללה קטנה יותר, הופסק. מעליה נוספות שתי גרסאות חדשות; הראשונה היא ה-X ריינג' שתציע יותר כוח וטווח והשנייה היא ה-X-POWER שמחייה את מוסד ההאצ'בק הקומפקטית החמה העממית, רק בהנעה חשמלית.
ראשונה היא ה-X ריינג'. אותה MG4, אבל עם סוללה גדולה יותר מהלקצ'רי (64 קוט"ש) בקיבולת של 77 קוט"ש ולה מבנה חדש, יעיל וקטן יותר. הספק המנוע עולה מ-204 ל-245 כ"ס, כאשר ההנעה היא עדיין אחורית. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתקצרת מ-7.9 ל-6.5 שניות ל-100 קמ"ש וקצב הטעינה המהירה עולה מ-135 ל-144 קילוואט. אבל הקלף המרכזי שלה הוא הטווח, עם 520 ק"מ מוצהרים, היא מצטרפת לקבוצת ה-500 פלוס, בה נמצאות מכוניות יקרות ממנה כמו טסלה מודל 3 לונג ריינג', יונדאי איוניק 6 ועד מכוניות יוקרה כמו מרצדס EQE.
רשימת האבזור דומה מאוד לזו של ה-MG4 הרגילה, היא כוללת מסך 10.25 אינץ' בעל תמיכה בעברית וקישוריות אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים 7 אינץ', מצלמות היקפיות, תאורת לד מלאה, גריל אקטיבי, טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים (איזור בודד, ללא יציאות למושב האחורי), חימום למושבים הקדמיים ועוד.
אבזור הבטיחות כולל התרעת תנועה חוצה, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל תיקון היגוי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים משולב בבקרת השיוט ועוד.
מחירה של גרסת ה-X ריינג עומד על 163,888 שקל, 10,000 שקל מעל גרסת הבסיס ו-20 אלף מעל מתחרה כמו BYD דולפין למשל, אבל מחיר נמוך משמעותית ביחס למכוניות אחרות בעלות טווח של מעל ל-500 ק"מ. למעשה המכוניות הבאות שמציעות טווח שמעל 500 ק"מ, אקספנג P7 וטסלה מודל 3 הבסיסית, עולות כמעט 50 אלף שקל יותר, אך גם גדולות ומרווחות יותר.
הגרסה השנייה שנוספה להיצע היא ה-X-POWER הספורטיבית מאוד. נתחיל מהמספרים הגדולים - הנעה כפולה, 435 כ"ס, 61.1 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. על מנת לחסוך במשקל היא עושה שימוש בסוללה קטנה יותר משל ה-X ריינג', זו של ה-MG4 הרגילה עם 64 קוט"ש. הטווח המוצהר הוא 385 ק"מ והיא תקבל טעינה מהירה בקצב של עד 140 קילוואט.
על מנת לתמוך בביצועים האלו, גם המכלולים במעטפת שופרו, כך למשל הבלמים שמקבלים דיסקים, קאליפרים ורפידות גדולות יותר והם מאווררים גם מלפנים וגם מאחור. כיול חדש למתלים שכולל הקשחה של הקדמיים ב-25% והאחוריים ב-10% ודיפרנציאל אלקטרוני. עוד מערכות שנוספות לגרסה זו הן בקרת זינוק ומערכת מדידת זמני מסלול.
האבזור הכללי והבטיחותי זהים לאלו של ה-X ריינג' למעט מספר תוספות כמו ריפודי אלקנטרה משולבי עור, גימור כרום לדוושות, קאליפרים כתומים וחישוקי 18 אינץ' בעיצוב שונה.
כמו במקרה של גרסת הטווח הארוך, גם כאן ההפתעה הגדולה היא המחיר. ב-173,888 שקלים היא מציעה חבילת ביצועים חסרות תחרות. חשמליות אחרות שיורדות מ-4 שניות מ-0 ל-100 עולות 60 אלף שקל יותר: מכונית המנהלים BYD סיל בגרסת ההנעה הכפולה (530 כ"ס) מציגה נתון תאוצה זהה ותג מחיר של 234 אלף שקל. סמארט בראבוס, עם 3.9 שניות, עולה 240 אלף שקל.
עוד עדכונים הנוגעים למותג שהוכרזו עם תחילת השיווק של השתיים הם הארכה של תקופת האחריות המלאה לרכב, לכל דגמי היצרנית ל-7 שנים או 150 אלף ק"מ, כולל לדגמי 2023 ו-2024 שכבר נמכרו. זו תהיה האחריות הארוכה בשוק, שווה לזו של פרארי. האחריות לסוללה ללא שינוי, 8 שנים או 150 אלף ק"מ.