יוזמה בהתאחדות התעשיינים: לבטל את שווי השימוש על רכב

לפני 4 שנים - 25 מרץ 2020, גלובס
יוזמה בהתאחדות התעשיינים: לבטל את שווי השימוש על רכב
עובדים רבים ממשיכים לשלם למס הכנסה תוספת בגין שווי שימוש ברכב שקיבלו מהעבודה, בזמן שהמדינה מגבילה מאד את השימוש ברכב, ולכן מבקש היום מנכ"ל התאחדות התעשיינים ממנהל רשות המסים - וותר על גביית השימוש ברכב

עובדים רבים ממשיכים לשלם למס הכנסה תוספת בגין שווי שימוש ברכב שקיבלו מהעבודה, בזמן שהמדינה מגבילה מאד את השימוש ברכב. משום כך דורשת התאחדות התעשיינים מרשות המסים לוותר על גביית רכיב השימוש ברכב במס ההכנסה שמשלמים השכירים.

במכתב ששלח היום למנהל רשות המסים ערן יעקב, טוען מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל כי ישנן שלוש קבוצות אוכלוסיה המשלמות כיום שווי שימוש שלא בצדק: הראשונה היא של עובדים שעברו לעבוד מהבית באופן מלא או חלקי, עובדים שהוצאות לחופשה ללא תשלום ועובדים בתפקידים חיוניים שקיבלו רכב מהחברה כדי שיוכלו להגיע למקום עבודתם. "שווי השימוש מייצג את ההטבה שניתנת לעובד בשל שימוש ברכב בזמנו הפנוי" כותב גינל ליעקב "לאור ההגבלות בתנועה בעת הנוכחית לא ניתן למעשה ליהנות מהרכב ולשתמש בו לצרכים שאינם נסיעה לעבודה או צורך חיוני אחר".

החל מ-2009 מכירה רשות המסים בשימוש כרכב כהכנסה לכל דבר בגובה 2.48% משווי הרכב. גביית המס השנתית בגין שווי שימוש מוערכת בכ-6 מיליארד שקלים.

Support Ukraine