מאות מכוניות שיועדו ללקוחות בעזה ממתינות בנמלי ישראל באין קונים, כך נודע ל"כלכליסט". ברשות הפלסטינית ובעזה פועלות כיום עשרות סוכנויות רכב שחלקן עוסקות במכירה של מכוניות חדשות וחלקן במכירת מכוניות משומשות. החוק ברשות הפלסטינאית מתיר גם יבוא של רכב משומש, ואילו ברצועת עזה לפי פרסומים זרים מותר גם יבוא של רכב משומש. רובן המכריע של המכוניות אשר נמכרות בעזה באופן חוקי, בין אם חדשות ובין אם משומשות, מגיע מישראל, והמכוניות שהוזמנו מחו"ל עבור לקוחות עזתים מגיעות לעזה מנמלי ישראל (בין אם כתרומות ובין אם מדובר במכוניות משומשות או חדשות). כעת, כך ממתינות מכוניות אלו שיועדו לרצועת עזה בנמלי ישראל באין קונים.
בנמל חיפה לדוגמה, ממתינות כעת על פי הערכה מאות מכוניות שיועדו לרצועת עזה. המכוניות יועדו במקור להגיע לנמל אשדוד אך עקב המלחמה בחרו מספר חברות ספנות להפנות את המכוניות לנמל חיפה. גם בנמל אשדוד ממתינות לפי הערכות, מכוניות שיועדו לרצועת עזה (בנמל אשדוד לא התייחסו לדברים).
התקופה הנוכחית בעייתית במיוחד בכל הקשור בשטחי אחסון בנמלי ישראל. לאחרונה הודיעה חנ"י ליבואני הרכב כי בכוונתה לאכוף את תקנות המכס מ -2017 הדורשת מיבואני הרכב לפנות את המכוניות החדשות מן הנמלים תוך שלושה חודשים. נכון להיום הצטברו בנמלי ישראל כ-83 אלף מכוניות חדשות ובשבועות הקרובים עד תחילת דצמבר יגיעו אלפי כלי רכב נוספים.
חדשות קשורות