ג'נרל מוטורס קוריאה עשויה להודיע בקרוב על פשיטת רגל

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 17 אפריל 2018, כלכליסט
Illustration
Illustration
חטיבתה הקוריאנית של GM מייצרת מספר דגמים פופולאריים הנפוצים גם בשוק הרכב הישראלי, כדוגמת שברולט קרוז, שברולט ספארק. היא נקלעה למשבר עקב כשל בדיונים מול ועדי עובדי החברה ובעיה בערבויות הבנקים

GM קוריאה, חטיבתה הדרום קוריאנית של יצרנית הרכב האמריקאית עשויה להודיע השבוע על פשיטת רגל. חטיבתה הקוריאנית של GM, המייצרת מספר דגמים פופולאריים הנפוצים בין היתר גם בשוק הרכב הישראלי, כדוגמת שברולט קרוז, שברולט ספארק ושברולט טראקס ניצבת בימים אלה בפתחו של משבר, עקב כשל בדיונים מול ועדי עובדי החברה.

בפגישה המכרעת, הצפויה להתקיים ב-20 באפריל צפויים ועדי העובדים להציג בפני הנהלת החברה שורה של דרישות הנוגעות לתנאי העסקת העובדים, זאת לאחר שבחודשים האחרונים תועדו קטטות בשטח המפעל בין עובדים ובין גורמים בהנהלת החברה.

מעבר לכך, גורמים במערכת הבנקאית הקוריאנית, שהיו אמורים להעמיד ל-GM קוריאה ערבויות ולממן תוכנית הבראה עבור החברה, הודיעו לאחרונה לתקשורת בקוריאה כי לא יעמדו ככל הנראה ביעד שהוקצב להם. GM העולמית ביצעה במהלך השנים האחרונות מהלכי רה-אורגניזציה נרחבים, שכללו בין היתר צמצום כבד של נוכחות היצרנית האמריקאית בשוק הרכב האירופי - כשבראשם מכירת חטיבת אופל ל-PSA, חברת האם של פיז'ו וסיטרואן.

Support Ukraine