שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס והונדה: ייצרו יחד רכבים חשמליים מוזלים

לפני שנתיים - 7 אפריל 2022, כלכליסט
שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס והונדה: ייצרו יחד רכבים חשמליים מוזלים
צמד היצרניות הודיעו כי הרכבים יהיו מיועדים לשיווק לקראת 2027. שיתוף הפעולה ביניהן נועד להוזיל את תהליכי ייצור וכך גם את המחיר הסופי של הרכב, שלפי הפרסומים יעמוד על כ-30 אלף דולר

ג'נרל מוטורס והונדה יפתחו במשותף רכבים חשמליים עממיים המיועדים לשיווק לקראת 2027, כך הודיעו צמד היצרניות בהודעה משותפת. 

שיתוף פעולה בין שתי ענקיות משני צידי האוקיאנוס אינו נפוץ בענף הרכב, אבל עבור הונדה לא מדובר בשיתוף פעולה חריג: היצרנית הודיעה רק לפני מספר שבועות כי תחבור לענקית האלקטרוניקה סוני במטרה לייצר מכוניות חשמליות אשר יוצגו לקראת 2025. 

לפי הצהרתן המשותפת של החברות, במסגרת שיתוף הפעולה ייוצרו "מיליוני" מכוניות חשמליות כהגדרתן שיהיו מבוססות על פלטפורמה משותפת אשר תשתמש בטכנולוגיית הסוללות של ג'נרל מוטורס, כאשר עיקר המיקוד שלהן יהיה על רכבי כביש שטח. 

צמיד היצרניות טוענות כי מטרת שיתוף הפעולה היא להוזיל את תהליכי הייצור וכך להוזיל את מחירה הסופי של המכונית. החברות לא נידבו מידע אודות מחירן הצפוי של המכוניות החשמליות המשותפות, אולם לפי פרסומים בארה"ב מחיר היעד הוא כ- 30 אלף דולר. 

ג'נרל מוטורס והונדה טרם הודיעו באילו מפעלים ייוצרו הרכבים המשותפים והאם יהיה מדובר במפעלים חדשים או בהסבה של מפעלים קיימים לייצור של רכב חשמלי, אך לפי פרסומים בארה"ב החברות ישתמשו ככל הנראה במפעלים קיימים שפסי היצור בהם יוסבו בעתיד ליצור של הרכב החשמלי החדש והמשותף. 

Support Ukraine