מכוניות אוטונומיות של קאדילק בניסויים על כבישי הארץ

לפני 6 שנים, חודשיים - 26 ינואר 2018, גלובס
מכוניות אוטונומיות של קאדילק בניסויים על כבישי הארץ
בעתיד יגיעו לכאן גם אבות טיפוס לניסוי ופיתוח של מרצדס עבור מרכב הפיתוח של דיימלר . כך נחשף בפאנל בנושא הרכב האוטונומי בוועידת הרכב של איגוד לשכות המסחר ו"גלובס"

מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס מבצע בישראל ניסויים על כבישים ציבוריים באבות טיפוס של רכבי קאדילק עם מערכות נהיגה אוטונומיות בדרגה גבוהה. באחד הניסויים על נתיבי איילון אף לקח חלק המעדן הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. כך חשף היום גיל גולן, מנכ"ל מרכז הפיתוח המתקדם של ג'נרל מוטורס בישראל בוועידת הרכב CARS2018 , של איגוד לשכות המסחר ושל "גלובס" שנפתחה אתמול בערב

גיל גולן לא פירט באילו כלי רכב של המותג מדובר אך ככל הנראה אלה רכבי פאר ושטח שמצוידים של קאדילק בערכת האוטונומית החדשה "סופר קרוז", שחשפה GM בארצות הברית לפני מספר חודשים. המערכת מוצעת מסחרית כיום כאופציה של 5000 דולר במספר דגמים של המותג בשוק האמריקני, והיא מאפשרת לרכב לשייט ללא התערבות הנהג על כבישים מהירים כולל עקיפות, בלימות חירום ופניות מתונות.

על פי מקורות בחו"ל, חלק לא מבוטל מהפיתוח של המערכת המתקדמת, ושל הדורות הבאים שלה, מבוצעים כיום במרכז הפיתוח המתקדם בהרצליה. לדברי גיל גולן במרכז בישראל מפתח כיום טכנולוגיות עבור כלי רכב, שייצאו לשוק בעוד שנתיים עד חמש שנים וזאת כחלק מהחזון של GM להתמקד ברכב חשמלי ובכלי רכב עם אוטונומיה מלאה, שיוצעו בשלב הראשון (2019) עבור תחבורה ציבורית ולאחר מכן גם בשוק הפרטי.

בין הטכנולוגיות של GM שמפותחות בישראל אפשר למצוא חיבור כלי רכב לתקשורת הדור הבא (רשתות 5G ) תחנות טעינה אלחוטיות, חיישנים מתקדמים, בינה מלאכותית ועוד. מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל מעסיק כיום כ-300 עובדים, רובם עם תארים גבוהים, כאשר בשנה הבאה יגיע מספר העובדים לכ-500.

יצוין כי עד כה ערכה רק מובילאיי ניסויים בכלי רכב אוטונומיים, של יצרנים חיצוניים על כבישים ציבוריים.

בפאנל בנושא הרכב האוטונומי אמר גולן כי לא ניתן לעצור את המהפכה בתחום הרכב וכי אחד מגורמי הרקע, שתורמים לה, הוא ההוזלה המואצת של ייצור חשמל בעולם, בין השאר תודות להגדלת הניצולת של מערכות סולאריות. עלות הטעינה של הרכב החשמלי-אוטונומי הקומפקטי של שברולט, למשל, שיכול לנוע מאות קילומטרים, היא פחות מהמחיר של פחית קולה. לדברי גולן מנועי הבעירה הפנימית הנוכחיים ילכו וייעלמו. גולן אומר שמרכזי הפיתוח בישראל "מתחרים" על פרויקטים מול מרכזי הפיתוח של יצרני הרכב בחו"ל, שנהנים מלוגיסטיקה קצרה ופשוטה יותר ולפיכך המדינה צריכה לתת עדיפות לנושא.

גם עדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח של דיימלר בישראל, אמרה כי החברה נמצאת בתהליך של ייבוא רכבי ניסוי של מרצדס לישראל. לדבריה קיים ביקוש רב של עובדים מהקונצרן בחו"ל להשתתף בפיתוח בישראל והמדינה צריכה לפשט את תהליך הענקת הוויזות לעובדים ואנשי פיתוח מומחים מתעשיית הרכב. בנוסף קראה למשרד התחבורה ולמכס להקל על התהליך של ייבוא רכבי ניסוי ואבות טיפוס לישראל, שכיום הוא ממושך וסבוך, ולתת לנושא עדיפות. לדבריה בישראל מפתחים בין השאר טכנולוגיות מתקדמות לממשק בין אדם למכונה באמצעות דיבור ומערכות "חכמות" שלומדות לזהות את העדפות הנהג והנוסעים ולהסתגל אליהם. מערכת כזו עמדה במוקד התצוגה של מרצדס בתערוכת CES האחרונה והיא עשויה להופיע בדור הבא של מרצדס A קלאס.

Support Ukraine