עשרות לקוחות חויביו בתשלום פערי מס בגין ייבוא רכב אישי

לפני 7 שנים, 5 חודשים - 2 נובמבר 2016, Walla!
עשרות לקוחות חויביו בתשלום פערי מס בגין ייבוא רכב אישי
בית המשפט המחוזי מרכז דחה את טענת 54 תובעים שרכשו דרך חברת 'הינומה'' מכוניות יוקרה בייבוא אישי לאחר שהתברר כי סכומי הרכישה שהוצהרו אינם נכונים. שווי הפרשי המס - 10 מיליון שקלים

54 לקוחות של חברת הייבוא האישי 'הינומה' חויבו על ידי בית המשפט המחוזי מרכז בתשלום פערי מס בגובה 10 מיליון שקלים, כך מפרסמת היום (רביעי) רשות המיסים. מחקירת המקרה, עולה כי סכומי הרכישה שהוצהרו לא היו נכונים, כפי שנטען על ידי נציגי רשות המיסים עורכי הדין מיכל רצ'ולסקי ואדם טהרני מפרקליטות מחוז ת"א (פיסקלית), ועו"ד אלון שפר שליווה את התיק מטעם המחלקה המשפטית בהנהלת המכס.

חוקרי מכס אשדוד מצאו, כפי שקרה השנה במספר מקרים כי המחירים שהודפסו על גבי החשבוניות היו רחוקים מאוד ממחיריהם של כלי הרכב במציאות. התובעים התבססו על ראיות לפיהן נתוני הספק האמריקני והכרטסת שברשותו לא תאמו את עלותם של כלי הרכב, כלומר המספרים שהוגשו למכס לצורך הצהרה היו שגויים.

בית המשפט המחוזי קבע, כי במקרה זה האחריות מוטלת אך ורק על הרוכשים, ועליהם היה להראות כי המחיר המוצהר הוא המחיר של הרכב, ואין לגלגל את האחריות לפתחה של המדינה על ידי הצגת חשבוניות העסקה. עוד הוסיף, כי אין זה משנה כי התובעים לא ידעו את מחיר העסקה בפועל, כלומר גם אם בעל הרכב היה תם לב עליו לשלם את מס האמת משום שהסתמך על שלוחתו - חברת הינומה, ולכן אחריותה אינה עומדת במוקד.

"העובדה כי התובעים בחרו להסתייע בהינומה לצורך הייבוא, והפקידו בידה את כל הטיפול בקשר לכך, אינה פוטרת אותם מחובתם", כך בית המשפט המחוזי מרכז. בהוראת בית המשפט, התובעים שילמו מס אמת, קנס פיגורים והוצאות משפט בסך 216 אלף שקלים.

Support Ukraine