ג'נרל מוטורס מתכננת חזרה לאירופה - הפעם כיצרנית רכב חשמלי

לפני שנה, 10 חודשים - 18 מאי 2022, כלכליסט
ג'נרל מוטורס מתכננת חזרה לאירופה - הפעם כיצרנית רכב חשמלי
לדברי המנכ"לית מארי בארה, יצרנית הרכב מתכננת לשוב ולשווק מכוניות באירופה - לאחר היעדרות של חמש שנים. "אין בנו חרטה על מכירת אופל"

לאחר היעדרות בת חמש שנים ג'נרל מוטורס מתכננת קאמבק לשוק הרכב האירופי, כך ציינה מנכ"לית החברה מארי בארה בריאיון שהעניקה השבוע לתקשורת האמריקאית. 

החטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס הוקמה רשמית בשנת 1986 כדי לנהל את כל יצרניות הרכב האירופיות ששהו באותה עת תחת מטריית ג'נרל מוטורס - סאאב, אופל ווקסהול,  אף שבפועל ג'נרל מוטורס היתה פעילה באירופה כבר מתחילת המאה ה-20.

אולם עוד לפני מכירת סאאב ואופל החלה ג'נרל מוטורס לצמצם נוכחות באירופה, ולאחר מכירתן היא נותרה ללא מוצרים שיתאימו לטעמם של הלקוחות באירופה. ב-2017 סגרה רשמית את החטיבה האירופית כדי להתמקד בעיקר בשוק האמריקאי.

אלא שכעת נערכת ג'נרל מוטורס לחזרה לאירופה - עם מכוניות חשמליות. "לפני כחמש שנים מכרנו את חטיבת אופל לסטלאנטיס. אין בנו חרטה על מכירת החברה אשר שיווקה מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית. אנו מסתכלים על הזדמנות הצמיחה שיש לנו לנוכח יכולתנו להיכנס לאירופה מחדש כשחקן בתחום הרכב החשמלי", אמרה בארה.

בארה עצמה לא פירטה כיצד ג'נרל מוטורס מתכננת לשוב לשווק מכוניות באירופה או תחת אילו מותגים תעשה זאת. 

למרות דברי בארה, בפועל המהלך שהביא להצלחת אופל היה דווקא הטמעתה לתוך PSA. אופל עצמה נמכרה תמורת 2.2 מיליארד דולר ל-PSA ב-2017, ובשנה שלאחר מכן רשמה לראשונה רווח תפעולי בגובה 859 מיליון יורו, הראשון מאז 1999.

Support Ukraine