לראשונה: טסלה תכניס למערכות הניווט שלה עמדות טעינה של חברות אחרות

לפני שנה, 4 חודשים - 26 דצמבר 2022, כלכליסט
לראשונה: טסלה תכניס למערכות הניווט שלה עמדות טעינה של חברות אחרות
השווקים הראשונים שבהם האפשרות תהיה זמינה הם אירופה וישראל. ספקי הטעינה שייכללו במערכות הניווט יצטרכו לספק לפחות עמדה אחת שמתאימה לטעינה מהירה של רכבי טסלה, לעמוד בקצב ביקוש של לפחות ביקור אחד של בעל טסלה לטעינה מדי ארבעה ימים, ולהגיע למה שהחברה מגדירה כ"שיעור הצלחה בטעינה של לפחות 90%"

טסלה תכניס לראשונה למערכות הניווט של מכוניותיה עמדות טעינה של חברות אחרות, כלומר עמדות שאינן משתייכות לרשת ה"סופר-צ'רג'רים" של היצרנית. 

כיום בעלי טסלה יכולים לטעון את מכוניותיהם בכל רשת טעינה שיחפצו בהתאם לנהלים של רשת הטעינה, אבל העמדות האמורות אינן מופיעות בממשק הייעודי של המכוניות. השווקים הראשונים בהם תחל טסלה להציג עמדות טעינה חיצוניות יהיו "ברחבי אירופה וישראל", כך לפי לשון פרסומי החברה. 

עם זאת, לא כל מפעיל עמדות טעינה יוכל להיכלל ברשימה של טסלה. לפי החברה, ספקי הטעינה החדשים יצטרכו לספק לפחות עמדה אחת אשר מתאימה לטעינת טסלות מהירה, לעמוד בקצב ביקוש של לפחות ביקור אחד של בעל טסלה לטעינה מדי ארבעה ימים, ולהגיע למה שטסלה מגדירה כ"שיעור הצלחה בטעינה של לפחות 90%".

בישראל בעלי טסלה הם הלקוחות המרכזיים של עמדות הטעינה. אי לכך ההחלטה של טסלה צפויה להוביל לעלייה משמעותית בביקוש בעמדות הטעינה שיופיעו במערכות הניווט שלה. 

Support Ukraine