רשות שדות התעופה תודיע בקרוב על מכרז להכנסת חברת השכרת רכב חדשה לנתב"ג.
זאת אחרי שבשבוע שעבר חברת ההשכרה קל אוטו הודיעה לרשות שלא תמשיך לפעול בנתב"ג עקב רווחיות נמוכה, שלא מצדיקה את המשך הפעילות.
קל אוטו, שנרכשה על כל חובותיה בסכום של 1.45 מיליון שקל ע"י קבוצת קרסו, נמצאת בעיצומו של תהליך שבסופו תעבור לידי היבואנית של רנו וניסאן. במסגרת התייעלות לקראת המעבר, נקבע כי החברה תצא מהנתב"ג.
במסגרת מכירת החברה, עשו הבנקים פועלים ולאומי תספורת של 120 מיליון שקל לחוב של קל אוטו, שעמד על מיליארד שקל לפני העסקה, זאת כדי לאפשר את המכירה.
על אף הטענות לרווחיות נמוכה, המכרז נחשב לנחשק במיוחד בקרב חברות ההשכרה מסיבה ברורה: רוכשי חבילות תיירות שכוללות השכרת רכב יעדיפו לקחת את הרכב מנתב"ג.
המכרז לא רק נחשק, אלא הוא גם היקר ביותר בישראל. שש חברות ההשכרה שפועלות בשדה (באדג'ט, אוויס, סיקסט, אלדן, אלבר וקל אוטו) משלמות לרשות שדות התעופה מיליוני שקלים בשנה.
במכרז האחרון שהתקיים ב־2017 (ותוקפו הוארך עד אפריל 2021) שילמה הרץ מעל ארבעה מיליון שקל תמורת הזכות למקם את מתקני המסירה שלה סמוך ככל האפשר לפתח יציאת הנוסעים בטרמינל 3.
ברשות שדות התעופה אישרו את הדברים.
חדשות קשורות