עקב שיטת חישוב חדשה לזיהום אוויר: מס הקנייה לרכב חדש יתעדכן רק לקראת אפריל 2019

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 15 אפריל 2018, כלכליסט
עקב שיטת חישוב חדשה לזיהום אוויר: מס הקנייה לרכב חדש יתעדכן רק לקראת אפריל 2019
בשל נוסחת חישוב חדשה, המיועדת להיכנס לתוקף בקרוב באירופה ובישראל צפויות מכוניות מדגמים רבים "לקפוץ" קבוצת זיהום, כלומר מס הקנייה המוטל עליהן צפוי לעלות - ובכך עשוי גם לייקר את מחיריהן

כניסתה של שיטת חישוב חדשה של מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות צפויה לדחות את מועד העדכון ה"מסורתי" של קבוצות הזיהום - והמס אשר מוטל על מכוניות חדשות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", משרד התחבורה ורשות המיסים החליטו ליישם את תקן הזיהום החדש המקובל באירופה - המכונה WLTP.

כיום, שיעור מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות המשווקות בישראל מחושב לפי 83% מס, מהם מנוכים סכומים המגיעים עד 17,500 שקלים אשר מחושבים בהתאם לשיעור פליטת המזהמים של הרכב. על פי נוסחת החישוב החדשה, המיועדת להיכנס לתוקף בקרוב באירופה וגם בישראל צפויות מכוניות מדגמים רבים "לקפוץ" קבוצת זיהום, כלומר מס הקנייה המוטל עליהן צפוי לעלות - ובכך עשוי גם לייקר את מחיריהן. 

מכיוון שכך, לנוכח ההיערכות לקראת שיטת החישוב החדשה הוחלט ברשות המיסים כי מועד העדכון יידחה, ככל הנראה לאפריל 2019. באופן מסורתי, מועד העדכון (האחרון חל בינואר 2017) נחשב למאורע חשוב עבור יבואני הרכב, הממהרים להצטייד בזמן במכוניות ולשחררן במכס בטרם כניסת העדכון החדש לתוקף. כעת, במקום בינואר הקרוב יצטיידו יבואני הרכב ברכבים לקראת מרץ. ברשות המיסים אישרו את הדברים.

Support Ukraine