פסילה עד תום הליכים לנהג המשאית

לפני 4 שנים, 6 חודשים - 18 ספטמבר 2019, Walla!
פסילה עד תום הליכים לנהג המשאית
בית המשפט לתעבורה בירושלים פסל את רישיונו נהג המשאית שתועד בעקיפה המסוכנת ונעצר על ידי המשטרה

בשבוע שעבר, הבאנו לכם את התיעוד של נהג המשאית שכמעט וגרם תאונת דרכים קטלנית, כאשר יצא לעקיפה על קו הפרדה רצוף בעליות סמוך לבית שמש. כעת, עם קבלת בקשת המשטרה לפסילת רישיונו עד תום ההליכים, אנחנו מקבלים הצצה לפרטים נוספים אודות המקרה.

כזכור, נהג המשאית הכבדה, רק בן 23 תושב מזרח ירושלים תועד ממצלמת רכב של נהג כאשר הוא מבצע עקיפה מסוכנת על פס הפרדה רצוף של משאית כבדה נוספת. בלימת החירום של נהג הרכב המצלם ושל נהג המשאית הנעקפת מנעו בסבירות גבוהה מאוד את התאונה.

בכתב הבקשה לפסילת הרישיון שהגישה המשטרה והגיע לידי "וואלה!רכב" מפורטות עבירות התנועה שביצע הנהג, אולם גם נחשפים כמה פרטים נוספים.

מהמסמך עולה כי המשאית העוקפת הייתה במשקל כולל של 32 טונות והגרור במשקל של 27 טונות, כלומר קרוב ל-60 טונות בסך הכל, ועם המשקל הזה החליט הנהג לצאת לעקיפה בכביש צר, נטול שוליים ובעל שדה ראיה מוגבל.

פרט נוסף שמצוין בבקשת המשטרה נוגע לוותק הנהיגה של נהג המשאית. הנ"ל בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי משנת 2013, רישיון לרכב כבד (C) משנת 2017 ואת ההיתר לנהיגה ברכב כבד גורר (E) הוא קיבל רק השנה - 2019. מה שמסביר את טענתו בדיון כי "מבחינתי, בעין שלי יכולתי לצאת לעקיפה, מכיוון שהמשאית האדומה עמוסה ואני מהיר ממנו". כמה "מהיר" אפשר להיות בעליה עם משאית במשקל כולל של 60 טון?

לנהג גם נרשמו במהלך השנים עבירות קודמות של נהיגה ברמזור אדום ונהיגה ברכב לא תקין. על סמך נתונים אלו, ביקשה כאמור המשטרה לפסול את רישיונו של הנהג עד תום ההליכים. בקשה שהתקבלה על ידי בית המשפט לתעבורה בירושלים.

נהג נוסף שהיה עד להתרחשות העיד בבית המשפט כי היה משוכנע שהולכת להתרחש תאונה קטלנית שגם הוא יהיה מעורב בה, "הייתי בטוח שהוא מרסק אותו ובלמתי מיד".

Support Ukraine