מים עמוקים, העלאת נוסעים ומוסדות חינוך: אלה התמרורים החדשים

לפני שנה, 7 חודשים - 19 ספטמבר 2022, כלכליסט
מים עמוקים, העלאת נוסעים ומוסדות חינוך: אלה התמרורים החדשים
משולש תחום באדום ובתוכו גלים, רכב ולצדו נוסע וילדים עם תיקי בית ספר על הגב - במשרדי התחבורה והמשפטים מעדכנים שבשבועות הקרובים ייכנסו לשימוש כמה תמרורים חדשים

לתשומת לב הנהגים: בשבועות הקרובים ייכנסו לשימוש בישראל מספר תמרורים חדשים אשר מתריעים מפני מים עמוקים, נוכחות מוסדות חינוך ועוד. כך עולה מתוכנו של עדכון של משרד התחבורה והמשפטים המתפרסם כעת. התמרור הראשון שיופיע בקרוב בכבישי ישראל הוא תמרור שמתריע מפני נוכחותם של מים עמוקים. מדובר בתמרור משולש תחום באדום - שבתוכו מופיעים גלי מים. 

בנוסף, מופיע עדכון נוסף חשוב לתמרור שנהגי ישראל כבר מכירים: תמרור הכניסה לדרך מהירה המוכר (בצבע כחול). התמרור הורה עד כה על כניסה לדרך המהירה לרכבים שאינם מוגדרים בחוק כ"רכב איטי" (כלומר מהירותו המרבית הקבועה בחוק היא עד 40 קמ"ש). כעת, ההגדרה בחוק משתנה וקובעת כי מעתה רק רכב שמהירותו המרבית היא מעל 60 קמ"ש יורשה לנסוע בדרך המהירה.

לצד אלה, מצטרף תמרור כחול שמסמל מקום להורדה והעלאת נוסעים ולצדו תמרור חדש בצבע כחול – שמודיע לנהגים שהם בקרבת מוסד חינוך. לצד תמרור זה מתווסף גם תמרור שמודיע כי הנהג כבר אינו בקרבת מוסדות חינוך (כלומר תמרור ביטול שבו מופיע קו שחור על דמויות התלמידים).

Support Ukraine