התמרורים החדשים בכבישים: רכב מזהם, מעבר לאופניים ואופנוע בנת"ץ

לפני 3 שנים, 8 חודשים - 30 יולי 2020, כלכליסט
התמרורים החדשים בכבישים: רכב מזהם, מעבר לאופניים ואופנוע בנת"ץ
לתשומת לב הנהגים, משרד המשפטים פרסם רשימה של תמרורים חדשים שיוצבו בקרוב בכבישי ישראל. ביניהם: תמרור המעגן אחת ולתמיד את זכותם של רוכבי אופנועים וקטנועים לרכוב בנתיב תחבורה ציבורית

לתשומת לב נהגי ישראל: משרד המשפטים מפרסם רשימה של תמרורים חדשים שיוצבו בקרוב בכבישי ישראל. התמרורים, שהשפעתם תכנס לתוקף באופן מיידי, מתייחסים למספר נרחב של תחומים החל בנסיעת אופניים וכלה ברכב מזהם.

התמרור החדש הראשון הוא תמרור איסור על כניסת רכב מזהם לאזור אוויר נקי. הכוונה היא לאזורי אוויר נקי כפי שהוכרזו בערים כדוגמת חיפה וירושלים. התמרור השני הנכנס לתוקף הוא תמרור סיום אזור אוויר נקי, כלומר תמרור המבטל את השפעת התמרור הראשון.

לצפייה בקובץ התקנות החדש - לחצו כאן

התמרור החדש השני מעגן אחת ולתמיד, ולאחר שורה ארוכה של דיונים בנושא, את זכותם של רוכבי אופנועים וקטנועים לרכוב בנתיב תחבורה ציבורית - ובו מתווסף לתמרור נתיב תחבורה ציבורית המוכר (הכולל ציור בו מופיעים אוטובוסים ומונית) גם איור של אופנוע, משמע מותר לאופנוע לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית. 

בסוף קטע הכביש בו מותר לאופנוע לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית יופיע תמרור חדש נוסף, אשר מודיע כי קטע הכביש בו מותר לאופנועים לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית הגיע לסיומו.

לצד התמרורים החדשים מופיע לראשונה גם סוג חדש של רמזור המיועד לרוכבי אופניים, כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט".

במסגרת עליית הפופולאריות של רכיבה על אופניים וקורקינטים הגה משרד התחבורה תוכנית במסגרתה יוצבו רמזורים מיוחדים לרוכבי האופניים והקורקינטים.

לפי לשון קובץ התקנות, מדובר ברמזורים אשר יוצבו בשבילי אופניים, שגם יזכו לסימון כבישים חדש - של מעבר חציה המיועד לרוכבי אופניים בלבד.

Support Ukraine