זיכוי מס מוגדל לרכב שיעמוד בתקן הזיהום החדש

לפני 6 שנים, 5 חודשים - 13 נובמבר 2017, כלכליסט
זיכוי מס מוגדל לרכב שיעמוד בתקן הזיהום החדש
לכלכליסט נודע כי המשרד להגנת הסביבה מבקש להתאים את המס הירוק לתקן הזיהום החדש WLTP

חישוב המס הירוק עשוי להשתנות בשנת 2018, באופן שיפחית את מס הקנייה על דגמי מכוניות שיעמדו בתקן זיהום חדש של האיחוד האירופי. מטיוטת מסמך שהוכן במשרד להגנת הסביבה והגיע לידי "כלכליסט" עולה כי החל בעוד חודשיים תעמוד בפני יבואנים של דגמי רכב חדשים בחירה: לחשב את רמת הזיהום לפי הנוסחה הישראלית הקיימת, או לפי התקן האירופי WLTP. דגם שיעמוד בתקן החדש ייהנה מ־35 נקודות זיכוי, ששוויין הכספי יותר מ־700 שקל.

כיום מוטל על כל מכונית חדשה המשווקת בישראל (פרט למכוניות חשמליות והיברידיות) מס קנייה בגובה 83%. כדי לעודד רכישת מכוניות ידידותיות לסביבה הונהג "המס הירוק", שמכוחו מנוכים ממס זה סכומים הגדלים ככל שפוחת הזיהום הנפלט מהרכב, ויכולים להגיע ל־17 אלף שקל. רמת הזיהום מחושבת לפי נוסחה שרשות המסים מעדכנת מעת לעת.

בספטמבר הנהיג האיחוד האירופי תקן זיהום חדש ומחמיר בשם WLTP, שבעקבותיו צפויים הדגמים החדשים שייצאו לשוק להיות נקיים הרבה יותר. כדי להתכונן לשינוי מתכוונים ברשות המסים, במשרד התחבורה ובמשרד להגנת הסביבה לעדכן את אופן חישוב המס כך שבין 1 בינואר עד סוף 2018 יוכלו היבואנים להגיש לרשויות את נתוני הזיהום של דגמים חדשים לפי הנוסחה הישנה או לפי WLTP — לפי בחירתם. דגמים שיעמדו בתקן ה־WLTP החדש יזכו ל־35 נקודות זיכוי נוספות. השינוי לא ישפיע על דגמים שיצאו לשוק לפני ספטמבר.

Support Ukraine