יבואני הרכב הסיני מסמנים מטרה חדשה: משאיות כבדות של BYD ו-FAW בדרך לישראל

לפני 7 חודשים, שבועיים - 20 ספטמבר 2023, כלכליסט
יבואני הרכב הסיני מסמנים מטרה חדשה: משאיות כבדות של BYD ו-FAW בדרך לישראל
לכלכליסט נודע שהמשאיות הכבדות - מעל 12 טון - של שתי יצרניות הרכב הסיניות ייובאו לישראל בקרוב, כך הוגשו למשרד התחבורה בקשות יבוא משלמה מוטורס, שמייבאת כיום לישראל את מכוניות הנוסעים של BYD וגם מב.ג.מוטורס שמתמחה בייבוא רכב מסחרי ומחזיקה בזיכיון יבוא ל"אטלס"

המשאיות הכבדות של שתי יצרניות רכב סיניות ייובאו לישראל בקרוב, כך נודע ל"כלכליסט". לאחרונה הוגשו למשרד התחבורה בקשות לייבוא של משאיות כבדות (במשקל של מעל 12 טון) על ידי שלמה מוטורס, שמייבאת כיום לישראל את מכוניות הנוסעים של BYD וגם על ידי ב.ג.מוטורס שמתמחה בייבוא רכב מסחרי ומחזיקה גם בזיכיון הייבוא של "אטלס" יצרנית רכב ממרוקו.

במקרה של BYD, שלמה מוטורס כבר מחזיקה בזיכיון הייבוא של מכוניות הנוסעים של היצרנית, אך במקרה של FAW , כנהוג בקרב יצרני הרכב הסינים יבואני רכב שונים מחזיקים בזיכיון למכירת מכוניות של חטיבות שונות של היצרן, וכך FAW מחזיקה לדוגמה בהונגצ'י שמכוניותיה מיובאות לישראל על ידי סמלת, שבעצמה מייבאת ארצה את משאיות איווקו. 

בדומה למכוניות הנוסעים של BYD, גם המשאיות הכבדות של היצרנית ברובן חשמליות -כאשר לדוגמה ה-8ETH מסוגלת לשאת משקל של עד 11,200 קילוגרם ולנסוע לטווח של עד 200 קילומטר בעומס מלא. לעומת זאת, המשאיות של FAW מצוידות ברובן במנועי דיזל מפיתוח עצמי. 

Support Ukraine