מגנה הקנדית תייצר רכב חשמלי על בסיס הטכנולוגיה של REE הישראלית

לפני שנתיים, 11 חודשים - 15 אפריל 2021, כלכליסט
מגנה הקנדית תייצר רכב חשמלי על בסיס הטכנולוגיה של REE הישראלית
מגנה, שמייצרת היום מכוניות עבור מרצדס, ב.מ.וו, טויוטה ויגואר, מוזכרת כמועמדת לייצר את החשמלית העתידית של אפל

האם REE אוטומוטיב הישראלית בדרך להשתלב בפרויקט המכונית החשמלית של אפל? מגנה הקנדית, שמוזכרת כמועמדת לייצר את המכונית העתידית של אפל, הכריזה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם REE מתל אביב, שפיתחה פלטפורמה מתקדמת לרכב חשמלי ותתחיל בקרוב להיסחר בנאסד"ק בשווי של יותר מ-3.6 מיליארד דולר לאחר מיזוג עם ספאק אמריקאי.

מגנה היא חברת הנדסה שמחזיקה גם במפעל ותיק באוסטריה, המשמש כפאב מוטורי נדיר ליצרני רכב שונים. כיום מייצר המפעל דגמים של מרצדס, ב.מ.וו, טויוטה ויגואר.

לפי ההסכם, תייצר מגנה עבור לקוח שנותר אלמוני רכבים חשמליים שיתבססו על הפלטפורמה של REE, שהצליחה לדחוס לתוך הגלגל בולמי זעזועים, מנוע, מערכת בלימה ומערכת היגוי. על בסיס הגלגל הזה פותחה פלטפורמה לרכב חשמלי - קלה ויעילה בשטח הפנוי שנותר עבור הנוסעים. 

כל רכב שתייצר מגנה, יישא את הלוגו Powered by REE.

לפי הודעת החברות, שיתוף הפעולה יתמקד בעבודה עם חברות טכנולוגיות ששואפות להיכנס לתחום הרכב, רובוטקסיים אוטונומיים ורכבים מסחריים. REE הכריזה לפני שנתיים על הסכם דומה עם מהינדרה ההודית. 

דניאל בראל, מנכ"ל חברת REE ואחד ממייסדיה, אמר: "זהו הסכם שיקדם את יכולותינו בתמיכה נרחבת בסוגי הרכבים החשמליים השונים. אנחנו עדים לביקוש רב לרכבים חשמליים מודולריים, הן מהצד של חברות טכנולוגיות חדשניות והן מחברות המוכוונות לניידות כשירות, שהמטרה שלהן היא להיכנס לתחום הרכבים החשמליים ולבנות מותג בתחום האוטומוטיב".

שתי החברות ישתפו פעולה גם בהקמת מיזם בינלאומי לרכב אוטונומי להוהלת מטענים ושליחויות. ל-REE יש פלטפורמה שטוחה היעילה במיוחד להובלת מטענים, בכמה גדלים, החל מרכב אוטונומי קטן ועד רכב מסחרי גדול.

Support Ukraine