למרות השקעה של עשרות מיליארדים בעשור האחרון בקווים חדשים של רכבת ישראל, כמו הקו המהיר מירושלים לתל אביב, ומסילת אשקלון באר-שבע שחיברה לרשת את שדרות ונתיבות, לצד השקת עשרות קווי אוטובוס חדשים בתדירות משופרת, הישראלים לא מאמינים בתחבורה ציבורית.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום, זינק מספר מחזיקי רשיון הנהיגה בארץ בעשור האחרון ב-29.9%, ל-4.95 מיליון. באותה תקופה גדלה אוכלוסיית ישראל ב-19.9% בלבד, כך שקצב הגידול במספר מחזיקי רשיון הנהיגה גדול ב-50% מקצב גידול האוכלוסייה.
הגידול במספר הנהגים והנהגות מצטרף לגידול במספר כלי הרכב הפרטיים, שגדל גם הוא בשיעור גדול יותר מקצב הגידול באוכלוסייה, גידול של 22% ל-2.85 מיליון מכוניות פרטיות.
הגידול במספר הנשים הנוהגות התמתן, ובמשך עשור גדל רק מ-43% ל-45% מכלל מחזיקי רשיון הנהיגה.
לעומת זאת נרשם גידול משמעותי במספר הנהגים והנהגות מקרב האוכלוסייה הערבית בארץ. ב-2013 היוו נהגי המגזר רק 15.9% מכלל מחזיקי הרשיון, ואילו ב-2022 עמד השיעור על 20%.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי ל-73% מהישראליפ בני יותר מ-16 יש רשיון נהיגה כלשהו, כאשר בקרב גברים מדובר על 82% ובקרב נשים - 64%.
באזור המרכז, ביישובים כמו תל אביב, רמת גן, גבעתיים ואזור עומד שיעור מחזיקי הרשיון לרכב דו גלגלי על 21-22 אחוז, לעומת ממוצע ארצי של 13% בלבד.