+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 902, סה"כ - 23949

מדוע תמשיכו כנראה לקבל דוחות מהירות בכביש 1 - במקטע של 90 קמ"ש

21 יוני 2021 - כלכליסט

מדוע תמשיכו כנראה לקבל דוחות מהירות בכביש 1 - במקטע של 90 קמ"ש

את מרבית דוחות המהירות בכביש תל אביב-ירושלים מחלקת המשטרה בקטע של 40 ק"מ שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש ולא 110 קמ"ש. במשרד התחבורה טוענים שאין מניעה בטיחותית להעלות את המהירות המותרת בקטע הזה, אך במשטרה מתנגדים. מה הסיבה וכיצד קשורה הסוגיה לטכניון?

מי מתנגד להעלאת המהירות המותרת בכביש מספר 1? תלוי את מי שואלים. מצד אחד במשרד התחבורה מדגישים שניתן להעלות מהירות - ומהצד השני במשטרה מתנגדים. בינתיים, בעוד הפארסה נמשכת, מהירות הנסיעה בכביש 1 אינה עולה - והנהגים ממשיכים לקבל דוחות על מהירות מופרזת.

הנהגים נתפסים בקטע שקל לתפוס

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כלכליסט", במשטרת ישראל מתמקדים באכיפה של מהירות מופרזת בכביש מספר 1 כמעט באופן בלעדי רק בקטעים שבהם המהירות המותרת היא 90 קמ"ש, כלומר, בקטעים שבהם קיים יותר סיכוי ללכוד את הנהג כשהוא נוסע במהירות שאליה הורגל בקטע הדרך הקודם, לפני קילומטר או שניים בלבד. המשמעות היא שנהגים שנוסעים במהירות 115 קמ"ש בכביש מספר 1 בקטע תלת-נתיבי, מואר וסלול היטב, עוברים לקטע שבו מותר לנסוע במהירות 90 קמ"ש והופכים בין רגע לעבריינים, למרות שהכביש למראית עין לא השתנה בכלל.

הנתונים שנחשפו ב"כלכליסט" מטרידים: ברוב ימי השנה, מעל 97% מהדוחות על מהירות מופרזת שמופקים בכביש מספר 1 מגיעים מנהגים שנלכדו בקטע הכביש המדובר שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש. בפועל, מתוך כ-80 קילומטרים של כביש בין תל אביב לירושלים, אורכו של הקטע שבו מותר לנסוע במהירות 90 קמ"ש הוא כ-40 קילומטרים ואילו ביתר קטעי הדרך שבהם מותר לנסוע במהירות 110 קמ"ש כמעט ואין אכיפה של מהירות מופרזת על ידי המשטרה. כאן נשאלת השאלה - מי בעצם קבע שהמהירות המותרת בקטע הכביש האמור צריכה להיות 90 קמ"ש ומי מתנגד לכך?

תחילת הפרשה עוד בשנת 2013, אז הודיע שר התחבורה דאז ישראל כץ על העלאת המהירות המותרת בכביש מספר 1 ל-110 קמ"ש. אלא שבפועל, כידוע, המהירות לא עלתה בכל הכביש ל-110 קמ"ש. למעשה, המהירות המותרת עלתה מ-90 קמ"ש ל-110 קמ"ש רק בקטעי הכביש שבהם יש שלושה נתיבים. אלא שמאז התרחשו לא מעט שינויים בכביש, כאשר אחד החשובים שבהם הוא הוספת נתיב שלישי לפני כשלוש שנים בקטעי הדרך שבהם היה עד אז כביש דו-נתיבי.

בנקודה זו, על הנייר לפחות, הייתה אמורה המהירות המותרת לעלות בהתאם לתוספת הנתיב השלישי. כך, מחילופי מכתבים פנימיים של משרד התחבורה ונתיבי ישראל שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי באוגוסט 2020 ביצע משרד התחבורה בחינה מחודשת של המהירויות המותרות בכביש מספר 1 כדי להעלות את מהירות הנסיעה בקטעים שבהם יש שלושה נתיבי נסיעה. יתרה מזאת, במשרד התחבורה בוצעו שני ניסויים מיוחדים בקטעי הכביש שבהם מותר לנסוע במהירות 90 קמ"ש והמסקנה של עורכי הניסויים היתה חד-משמעית: ניתן להעלות את מהירות הנסיעה. אבל בפועל, מהירות הנסיעה לא עלתה.

המחקר שהמשטרה "לא הזמינה"

במשרד התחבורה מדגישים כי מומחי המשרד דווקא בדקו את קטעי הנסיעה בכביש 1 שבהם המהירות המותרת היא 90 קמ"ש - והגיעו למסקנה שיש להעלות את המהירות. הדבר קרה בשנים האחרונות. כך, לפי לשון הודעת משרד התחבורה הרשמית שנמסרה ל"כלכליסט": "במהלך שלוש השנים האחרונות בוצעו שתי בדיקות, במסגרתן נבחנה השפעת הקמת נתיב נסיעה שלישי על חשבון השוליים והתברר כי לא היתה כל השפעה שלילית על בטיחות הנסיעה בכביש".

ואולם במשרד התחבורה מדגישים כי "המהירות אינה עולה בגלל חוות דעת של הטכניון". לפי משרד התחבורה, חוות הדעת של הטכניון היא הבסיס להחלטה אשר גרמה למשרד התחבורה וגם למשטרת ישראל שלא להעלות את המהירות המותרת. מידע זה אודות חוות הדעת של הטכניון סותר את המסקנות שמשרד התחבורה בעצמו קיבל, לפיהן העלאת המהירות המותרת לא תפגע בבטיחות.

שלא לציטוט מדגישים במשרד התחבורה כי משטרת ישראל הביעה לכל אורך התהליך התנגדות להעלאת המהירות המותרת בקטע האמור, אותו קטע שמניב את עיקר הכנסותיה של המשטרה מדוחות מהירות בכביש מספר 1. כדי להבין באיזו חוות דעת של הטכניון נעזר משרד התחבורה פנינו אל הטכניון, ואולם בטכניון מדגישים כי המוסד האקדמי לא העניק כל שירות למשרד התחבורה בנושא המהירות בכביש מספר 1 וכי הסקירות של הנושא בוצעו על ידי אנשי סגל בגמלאות.

במפתיע, כך עולה מתגובת הטכניון, אותה חוות דעת שנמסרה על ידי גמלאי הטכניון גרמה לאנשי משרד התחבורה ומשטרת ישראל כן להתנגד להעלאת המהירות. לאור העובדה שבמשרד התחבורה מדגישים כי המשרד בדק את נושא העלאת המהירות המותרת וגילה כי אין מניעה לעשות זאת, נותרה רק משטרת ישראל. אבל משטרת ישראל במפתיע מדגישה כי מעולם לא הזמינה מחקר של הטכניון. ואכן, משטרת ישראל מביעה עמדה מנוגדת לחלוטין לזו של משרד התחבורה. כך, בעוד שבמשרד התחבורה מדגישים כי נושא השוליים של הכביש נבדק והתגלה כתקין, במשטרה טוענים את ההפך ומדגישים כי צמצום שולי הכביש (במטר בודד) אינו מצדיק העלאה של המהירות המותרת ל-110 קמ"ש.

מהטכניון נמסר: עבודת הסקר ובדיקה של מהירויות בכביש מס' 1 לא בוצעה בטכניון והמסקנות הן של מבצעיו ולא של הטכניון. העבודה הוזמנה ע"י משטרת ישראל / משרד התחבורה ובוצעה ע"י פרופ' שלום הקרט שהוא אמריטוס (גמלאי) של הטכניון וד"ר ויקטוריה גיטלמן, במסגרת פרטית.

ממשרד התחבורה נמסר: לפני כשלוש שנים הוחלט במשרד התחבורה להכשיר נתיב נסיעה שלישי על חלק משול הדרך בכביש מספר 1, בקטע שבין שער הגיא למחלף ענבה. זאת, במטרה להשלים רצף של שלושה נתיבים מתל אביב לירושלים, כמעט לכל אורך הכביש.

במסגרת הפרויקט צומצם שול הדרך הימני של הכביש משלושה מטרים לשני מטרים, לטובת הנתיב השלישי. הכשרת חלק משול הדרך כנתיב השלישי נועדה לאפשר נסיעה מהירה ובטוחה יותר ובכך לקצר משמעותית את זמני הנסיעה לירושלים וממנה.

בקטע הדרך שהוכשר על שול הדרך הוגבלה מהירות הנסיעה, מסיבות בטיחותיות, ל-90 קמ"ש ואילו בשאר קטעי הדרך של כביש ירושלים-תל אביב ששודרגו וכוללים שוליים תקניים, הועלתה המהירות ל-110 קמ"ש.

במהלך שלוש השנים האחרונות בוצעו שתי בדיקות, במסגרתן נבחנה השפעת הקמת נתיב נסיעה שלישי על חשבון השוליים והתברר כי לא היתה כל השפעה שלילית על בטיחות הנסיעה בכביש.

עם זאת, הוחלט להשאיר את מהירות הנסיעה בקטע הכביש שבו הוכשר השול כנתיב נסיעה שלישי, בעקבות המלצות של מומחי תחבורה מהטכניון שקבעו, כי יש להשאיר את מהירות הנסיעה המקסימלית בקטע זה על 90 קמ"ש. המלצת הטכניון אומצה על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל לא הזמינה את המחקר נשוא פנייתך שבמרכז עניינו בחינת העלאת מהירות בכביש 1. בנוגע למחקר יש לפנות לגורם המזמין (משרד התחבורה). באשר להתנגדות המשטרה להעלאת המהירות לאורך כביש 1. נדגיש כי תוואי הדרך הקיים אינו מותאם לדרישות העלאת המהירות, שכן בשל צמצום שול ימין וביטול שול שמאל בקטע הרלוונטי לא מדובר "בדרך מהירה". נדגיש כי העלאת המהירות הנה נגזרת של חתך הדרך. לאור האמור, העלאת מהירות הנסיעה בתנאים הקיימים תהווה סיכון ממשי של משתמשי הדרך ללא הצדקה.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia SanderoDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord PumafranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda HR-VHonda Odysseyhow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai Bayonhyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep WranglerJerusalemkawasakiKiaKia Carnivalkia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMinistry of TransportMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунмарафонМеирМертвое мореминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлитные автоЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה נכנסת לישראלטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשאטליםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית