איפה נפתחת החנות הראשונה של טסלה בישראל והמצוקות של היבוא הסדיר

לפני שנתיים, 11 חודשים - 22 אפריל 2021, גלובס
איפה נפתחת החנות הראשונה של טסלה בישראל והמצוקות של היבוא הסדיר
מותג המכוניות החשמליות פותח חנות פופ-אפ בקניון רמת אביב, שתפעל כ-3 חודשים. וגם: היבוא הסדיר נמצא במצוקת אספקה, והיבוא המקביל מנצל הזדמנויות. האוטוטק הישראלי מזנק על הזדמנויות ההנפקה ומייצר חדשות

אחרי תקופה ממושכת שבה הסתפקה טסלה בשיווק מקוון וטלפוני, נפתחת היום (ה') רשמית חנות הפופ-אפ החדשה של החברה בקניון רמת אביב, והלקוחות הפוטנציאליים יזכו למשש בה פיזית את כלי הרכב ואולי אפילו לשאול שאלות אינפורמטיביות את נציגי טסלה שבמקום.

החנות, שבה מוצגות גרסאות שונות של טסלה 3, תפעל במשך כ-3 חודשים.

היבוא הסדיר נמצא במצוקת אספקה, והיבוא המקביל מנצל הזדמנויות

שוק הרכב העולמי נמצא כיום בחוסר איזון בולט עם עיכובים בייצור מצד אחד, כתוצאה ממחסור בצ'יפים ובחומרי גלם; ועם ביקוש לא סדיר של השוק הפרטי ושוק הציים מצד שני, שמביאים להצטברות בחו"ל של מלאים שסופקו אך לא נמכרו. כתוצאה מכך יבואנים סדירים בישראל, שמזמינים הקצאות ייצור ישירות מהיצרן, נתקלים כיום בדחיית אספקה אבל בו-בזמנית יבואנים מקבילים, שנהנים מגמישות רכש של מלאים מזדמנים ואינם תלויים ביצרנים, מצליחים לייבא ולהציע בישראל דגמים חדשים עוד לפני היבואנים הסדירים.

דוגמה בולטת היא יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה, שמחליפה את האיוניק הייבריד שהייתה אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בכלל ובציי הרכב בפרט. השבוע צצה המכונית באתר הרשמי של היבואנית המקבילה "אוטומקס"', חודשים לפני תחילת השיווק על-ידי היבואנית הרשמית כלמוביל.

האלנטרה דור חדש, שהושקה רק לאחרונה בארה"ב ובקוריאה, ארוכה משמעותית מקודמתה, ניצבת על בסיס גלגלים של 2.72 מטר ונמוכה במעט לטובת עיצוב ספורטיבי יותר. מערכת ההנעה זהה לזו של הנירו והאיוניק וכוללת שילוב של מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 139 כ"ס. הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות ורושם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ-23 ק"מ לליטר. מוצעות שתי רמות גימור, שתיהן עם מערך מקיף של עזרי בטיחות, כאשר הגרסה הבכירה מציעה ריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי, חלון גג חשמלי ועוד. מחיר גרסת הכניסה מתחיל בכ-140 אלף שקל.

ואילו יבואנית מקבילה אחרת, גזפרו, השיקה השבוע את מכונית הספורט-סדאן החדשה פולקסווגן ARTEON, שמבוססת על פלטפורמת הפאסאט ועד כה לא יובאה על-ידי היבואנית הרשמית. הרכב נמתח לאורך 4.86 מטר ולרוחב 1.87 מטר וניצב על בסיס גלגלים באורך 2.84 מטר. רמת האבזור התקנית מקיפה וכולל בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי, ריפוד עור, חלון גג חשמלי ועוד.

מבחר המנועים כולל את מנוע ה-2 ליטר טורבו בנזין וטורבו דיזל של קבוצת פולקסווגן, כאשר הדגם המעניין במיוחד מצויד בהנעת הפלאג-אין החדשה של פולקסווגן, שעד כה לא נחתה כאן ביבוא רשמי. הגרסה הזו משלב מנוע 1.4 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי בהספק כולל של 218 כ"ס, מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של עד 53 ק"מ ומאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. טווח המחירים נע בין כ-249 אלף שקל לטורבו-דיזל עם 150 כ"ס ועד 353 אלף שקל לדגם טורבו-בנזין עם 280 כ"ס והנעה כפולה. גרסת הפלאג-אין עולה כ-299 אלף שקל.

האוטוטק הישראלי מזנק על הזדמנויות ההנפקה ומייצר חדשות

האוטוטק הישראל מתקרב בצעדים זריזים להנפקות בוול סטריט ובישראל, ובמקביל אנחנו זוכים לשלל הודעות של חברות שנמצאות בישורת שלפני ההנפקה. השבוע הודיעה חברת ARBE, שמפתחת צ'יפ מכ"ם ברזולוציה גבוהה למערכות נהיגה אוטונומיות, על חתימת הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת AUTOX הסינית, חברת סטארט-אפ מובילה בתחום הנהיגה האוטונומית ו"המוניות הרובוטיות" בסין, שגייסה עד כה כ-160 מיליון דולר.

במסגרת שיתוף-הפעולה, הרדאר של ARBE ישולב בפרויקטים שונים של נהיגה אוטונומית בהם מעורבת AUTOX, כולל פרישה של מוניות רובוטיות עם רמת אוטונומיה 4 (נסיעה ללא נהג במסלולים מוגדרים). המכ"מים של ARBE יהוו חלק מחבילת הנהיגה האוטונומית של החברה הסינית והראשונים שבהם ישולבו במוניות אוטונומיות שכבר פועלות במסגרת בעיר שנזן במסגרת ניסוי.

בחברת ARBE מעריכים כי פוטנציאל האספקה העתידי של שיתוף-הפעולה יכול להגיע למאות אלפי יחידות. חברת ARBE נמצאת כיום בישורת האחרונה לקראת הנפקה בוול סטריט באמצעות מיזוג עם חברה ייעודית (SPAC) לפי שווי של כ-772 מיליון דולר.

חברת הסטראט-אפ סיפיה (CIPIA), שמפתחת מערכת חישה לתא הנוסעים של הרכב ומיועדת בעיקר למעקב אחרי ערנות הנהג, דיווחה כי נבחרה על-ידי אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין כספקית למערכות ניטור לנהג. הזכייה היא לשני דגמי רכב, שתחילת הייצור שלהם צפויה ב-2022. זהו היצרן הסיני השלישי עמו חותמת החברה על חוזה אספקה. סיפיה נערכת לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי שמוערך בכחצי מיליארד שקל.

חברת AUTOTALKS (אוטוטוקס) מכפר נטר, שמפתחת רכיבי תקשורת בין כלי רכב חכמים ובינם לבין תשתיות חיצוניות (V2X), הודיעה כי נבחרה על-ידי חברה רוסית להציע במשותף פתרון V2X למלחמה בתאונות דרכים, שמהוות "מכת מדינה" ברוסיה, זאת במסגרת מיזם ממשלתי להפוך את הכבישים במדינה לחכמים ובטוחים יותר. כפי שנחשף בגלובס, גם AUTOTALKS ניצבת כיום לפני הנפקה בוול סטריט לפי שווי שמוערך בעד כ-2 מיליארד דולר באמצעות מיזוג עם חברת SPAC.

אילו חטיבת השקעות ההון סיכון של קבוצת וולוו השוודית הודיעה בשבוע שעבר על השקעה בחברת Driivz הישראלית, שמפתחת פלטפורמת תוכנה לניהול רשתות טעינה נרחבות לרכב חשמלי. המערכת מיועדת לציי רכב, למפעילי רשתות טעינה ולשחקנים נוספים.

החברה הישראלית השיקה לאחרונה פרויקט פיילוט עם חטיבת המשאיות של וולוו במטרה לפתח שירותים מתקדמים וייעודיים עבור המשאיות החשמליות של החברה השוודית, תחום שבו היא משקיעה משאבי פיתוח רבים. לא נמסר מה גובה ההשקעה.

Support Ukraine