+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1429, סה"כ - 22328

"בקרוב נרכוש עוד חברת חניה חכמה בישראל"

20 ינואר 2020 - כלכליסט

"בקרוב נרכוש עוד חברת חניה חכמה בישראל"

יונה שטרן, מנכ"ל חברת החניה החכמה Arrive משיקגו, כבר מקים מרכז פיתוח בישראל. בראיון לכלכליסט הוא חושף את תוכניות ההתרחבות, מפרגן לשיתוף הפעולה המקומי ומפקפק ברכב האוטונומי: "מכוניות אוטונומיות פחות בטוחות מנהגים אנושיים"

“בקרוב נכריז על רכישה ישראלית נוספת בתחום החניה החכמה", מצהיר יונה שטרן, מנכ"ל חברת Arrive, בראיון ל"כלכליסט" שנערך במהלך תערוכת CES בלאס וגאס. “אני לא יכול לגלות עדיין את השם. אוכל רק לומר שאנחנו מחפשים לשכור אנשים, אנחנו מחפשים באופן פעיל השקעות, ואנחנו מחפשים רכישות". 

Arrive, שהוקמה בשם ParkWhiz ב־2006, עברה מאז דרך ארוכה. החברה הציעה בראשית ימיה שתי אפליקציות חניה בסגנון פנגו — ParkWhiz ו־Best Parking — שאפשרו למצוא, להזמין מראש ולשלם על מקום חניה, בין אם מדובר בחניות ברחוב, בבניין פרטי, בעסק או בחניונים עירוניים. האפליקציות עדיין פעילות ולדברי שטרן, משרתות 5-4 מיליון איש בצפון אמריקה.

אלא שמאז החברה שינתה פוקוס לשוק העסקי, ולפני שלוש שנים החלה להציע את הטכנולוגיה ורשת הקשרים שלה לחברות אחרות, שמעוניינות בהצעת חניה כשירות. מערכות החברה מותקנות אצל מספר יצרניות רכב ומאפשרות למכוניות מתוצרתן להיכנס לחניונים תומכים באופן אוטומטי: כשהרכב מתקרב לחניון המערכת מזהה אותו, פותחת את השער אוטומטית, רושמת את הרכב ולבסוף גובה ממנו תשלום אוטומטי בהתאם לזמן השהות בחניון.

עם לקוחותיה החברה נמנים רבות מקבוצות הספורט וליגות הספורט המרכזיות בארה"ב, כמו ה־NBA, NFL ו־NHL; ערים שעובדות על הפיכה לערים חכמות כסקרמנטו, דטריוט ולאס וגאס; יצרניות רכב וספקי Tier1 שעובדים איתן כהונדה, GM ופורד; ופלטפורמות לרכישת כרטיסים כ־Ticketmaster. החברה מעסיקה 140 איש, מהם 10 בישראל, וגייסה 61 מיליון דולר ממשקיעים כ־Amazon Alexa Fund, NewSpring, Baird Capital ו־Jump Capital.

"חסר מבט־על למוביליות"

הרכישה שחושף שטרן לא תהיה הראשונה של החברה בישראל. במאי 2018 רכשה Arrive את הסטארט־אפ התל אביבי קודיפארק (CodiPark), שהוקם בידי תבור אילן ותומר בינמוביץ’. בדצמבר היא כבר הודיעה על הקמת מרכז פיתוח בישראל והרחבת הצוות לכמה עשרות בשנה הקרובה. "רבים מהרעיונות לגבי הפנייה של Arrive לשוק מגיעים ישירות מהצוות הישראלי", מגלה שטרן. "אני צופה שזה ימשיך גם בעתיד, ולכן אנחנו הולכים להשקיע בישראל באופן הרבה יותר רחב".

לדברי שטרן החברה מעוניינת בכל אספקט של ניידות: ערים חכמות, שירותי מוביליות בכלי רכב, קישור לתשתיות, אינטרנט של הדברים, וניתוח חיזויי (Predictive Analytics). הוא מגדיר את החברה כספקית שירות לארגונים או חברת מוביליות של המייל האחרון, אך זה לדבריו רק השלב הראשון שלה.

החזון שאליו הוא שואף לקדם את Arrive הוא של מוביליות ללא חיכוך, כלומר כזו שמאפשרת לאנשים לבצע הכל בבת אחת בלי שיצטרכו לתאם בעצמם בין שירותים שונים, אקוסיסטם של שיתוף פעולה עם מגוון ספקי שירות.

"אם אני מתכנן נסיעה ואני חי בפרברים, ואני נוהג לתחנת הרכבת, ומשם לוקח רכבת למרכז העיר, ואז אני לוקח קורקינט ליעד הסופי שלי — השתמשתי בשלושה סוגים שונים של אמצעי תעבורה", הוא מדגים. "זו צריכה להיות שרשרת רציפה אחת. בחזון שלנו של עיר מחוברת לחלוטין, כל נקודות המגע האלו יהוו מקשה אחת ויעובדו על ידי אותה תשתית.

"המשתמש לא יצטרך לפתוח שבע אפליקציות שונות ולעשות שבעה דברים. מה שאחראי על הניהול יכול להשתנות. זו יכולה להיות סייעת אישית דיגיטלית, ספקית מערכת הניווט, או אפילו מערך תשתיתי שהעיר מנהלת".

לצורך השגת מטרה שטרן מתכוון להרחיב את הצוות בישראל, לשכור מהנדסים נוספים ולהקים מעבדת מוביליות לצד מרכז הפיתוח הקיים — מהלך שעבורו הוא מעוניין לגייס שותפים נוספים, דיצרני רכב, ספקיות ניווט ואפילו חברות הייטק גדולות.

"בביקור האחרון שלי בתל אביב, ישבתי בפגישה עם מישהו מחברת רכב Tier1, והוא אמר לי שבארה"ב ובאירופה יכולות להיות שלוש־ארבע חברות שהן המתחרות הגדולות ביותר, ולעולם לא ידברו אחת עם השנייה. בישראל, לעומת זאת, יש שיתוף פעולה בדרגה שמעולם לא תראה בארה"ב או אירופה".

לדבריו, נסיונות החברה לעניין את מתחרותיה האמריקאיות בשיתופי פעולה בעלי תועלת הדדית לא צלחו. "יש יותר מדי ציניות, ואנשים חשדניים לגבי המניעים של אחרים. בישראל אנחנו יושבים ביחד לארוחה ובמהלכה מעלים רעיון לפרויקט משותף. זה מאוד מושך".

מה לגבי המצב הרגולטורי בתחום?

"אני לא יודע איך זה בישראל, אבל בצפון אמריקה אין גוף ממשלתי אחד שאחראי לתמונת המוביליות הכוללת. ייתכן שיש מישהו שתפקידו להגדיל את ההכנסה מעבירות חנייה, מישהו אחר שרוצה להגדיל את מספר המכוניות הפרטיות על הכביש כדי להעלות הכנסות ממסים, וגורם שלישי שפועל לצמצם הגודש באמצעות צמצום מספר המכוניות". לכן, הוא סבור שדרושה הסכמה גורפת על סדר העדיפויות.

"האתגר הוא הולכי רגל"

כשחקן בתחום טכנולוגיית הרכב שאינו עוסק בפיתוח ישיר של רכב אוטונומי, שטרן מסוגל להשקיף על הנעשה מהצד, והוא סקפטי לגבי ההתפתחויות.

האם לדעתך הרכב האוטונומי יסייע להפחית את עומס המכוניות על הכביש?

“מכוניות נעשות חכמות ובטיחותיות יותר, אבל לא משנה באיזה עתיד של מוביליות מאמינים — שיתוף נסיעות, בעלות שיתופית על רכב, מיקרו־מוביליות — המציאות היא שלא יהיה מנצח אחד. יש 270 מיליון כלי רכב בארה"ב וכ־500 מיליון כלי רכב בעולם. מספר המכוניות על הכביש עולה, לא פוחת".

אבל הרכב האוטונומי יהיה לפחות בטוח יותר, לא?

“זה יישמע טיפשי אבל לא. אם מסתכלים על שיעור התאונות לכל 100 מיליון ק"מ נהיגה אז אף שהמספרים האבסולוטיים של תאונות שמקורן בטעות אנושית גבוהים, אבל שיעורי התאונות נמוכים. בני אדם טובים בנהיגה, וטכנולוגיות חדשות כבלימה אוטומטית הופכות את הנהיגה בצפון אמריקה למאוד בטוחה. מכוניות אוטונומיות לא מתקרבות לשיעורי הבטיחות של נהג אנושי.

"האתגר עבור המכוניות האוטונומיות הוא בעיקר בני אדם שלא נמצאים מאחורי הגה, אנשים שחוצים רחובות, צמתים ומחלפים. בני האדם הם היצורים הכי לא צפויים על פני כדור הארץ".

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMinistry of TransportMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenTactile Mobilitytakatatarifftaxtaxestaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4volvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкиИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтапочта Израиляправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-Ганрегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТскандалсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решениясуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית