+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1604, סה"כ - 22004

המשומשות המבוקשות ביותר

31 יולי 2019 - Walla!

Illustration

סיכום הרבעונים הראשונים של 2019 בשוק המשומשות מספקים תובנות על הרגלי הצריכה של הישראלים. מי המבוקשות ביותר, מי עומדות במגרשים והאם המהפכה הצרפתית באמת כאן?

בעוד תקנות המיסוי הירוק ובעקבותיו השינויים במחירי המכוניות החדשות עושים שמות בנתוני המסירות, שוק המשומשות ממשיך לעבוד חזק. מנתונים שאספנו בשתיים מרשתות הטרייד אין הגדולות בישראל "אוטודיל" ו"טרייד מוביל", עולה כי למרות שהיקף העברות הבעלות על מכוניות בישראל נותר דומה לזה שהיה בשנתיים האחרונות ועומד על כ-550 אלף, עליות המחירים של השנתיים האחרונות באולמות התצוגה, הביאו גם לעליה בסכומים שמגלגל הענף. להערכת דרור פולוס, סמנכ"ל אוטודיל הסכום המוערך הוא כ-35 מיליארד שקלים, עליה ביחס ל-32 מיליארד השקלים ב-2017. הסיבה הנוספת לעליה בסכומים על פי פולוס היא המשך הגדילה של הביקוש לג'יפונים היקרים יותר.

להערכות האלו גיבוי במספרים של שווי הרכב הממוצע לפי איזורים. כמו בשנים קודמות, תל אביב והמרכז ממשיכה להוביל עם שווי ממוצע של 104 אלף שקלים (94 אלף ו-98 אלף בשנים 2017 ו-2018 בהתאמה). בחיפה והצפון עמד השווי הממוצע על 71 אלף שקלים ובירושלים והדרום על 65 אלף שקלים.

מבחינת חלוקת העסקאות בתחום המשומשות, זה עדיין המגזר הפרטי שמוסיף להוות את החלק המרכזי, עם 42 אחוזים מעסקאות המכירה שנעשות בין אנשים פרטיים (ירידה לעומת נתוני 2017 אז עמד המספר על 47 אחוזים). עסקאות הליסינג נותרו עם נתח זהה של 23 אחוזים, אבל שינוי אחד כן מורגש כאשר ענף הטרייד אין עולה ל-25 אחוזים על חשבון הסוחרים המורשים שירדו ל-10 אחוזים (15 אחוזים לכל אחד מהם ב-2017).

אחוז עסקאות הטרייד אין, על אף הכדאיות הפחותה בהן בהיבט הכלכלי נטו ממשיכה לעלות. מנתון של 35 אחוזים ב-2017 טיפסו המספרים ל-37 אחוזים ב-2018 ול-42 אחוזים ב-2019. עלייה נרשמת גם באחוז העסקאות שנעשות במימון, שעלו מ-50 אחוזים ל-60 אחוזים. רוב הלקוחות (70 אחוזים) בוחרים במימון חוץ בנקאי לרכישת המכונית.

הקוריאניות עוקפות, הצרפתיות עפות

גם בהיבט הביקוש למכוניות על פי חיתוך של ארץ המוצא של המותג מסתתרות חדשות מעניינות. אחרי דומיננטיות ארוכת שנים של היפניות, המהפכה הקוריאנית כבר פה והיא משמעותית, כך עולה מהנתונים של רשת טרייד מוביל. אם בשנת 2017 עמד היחס בין הקוריאניות ליפניות על 44 לעומת 32 אחוזים לטובת היפניות, בשנת 2018 הקוריאניות כבר עברו להוביל עם 36 אחוזים לעומת 35 אחוזים ונכון לרבעון השלישי של שנת 2019 הן כבר בפער של ארבעה אחוזים עם 34 אחוזים לקוריאניות ו-30 אחוזים ליפניות.

לאן "נעלמו" האחוזים האחרים? ובכן, כאן מסתתרת אחת ההפתעות בנתונים. אחרי שנים של הסתייגות גורפת של הישראלים מהמכוניות הצרפתיות, משהו, כך נראה מתחיל להשתנות. מנתח שוק של 9 אחוזים בשנת 2017, הן עלו ל-14 אחוזים בשנת 2018 והשנה הן עומדות על 19 אחוזים. גם בתוך הגוש הצרפתי שכולל את רנו פיג'ו וסיטרואן יש פערים, כאשר לפי נתוני הרבעון הראשון פיג'ו וסיטרואן נמכרות תוך 10 ו-11 ימים בהתאמה בעוד רנו אחרי 22 ימים. בפערי המחיר מזה של המחירון נשמר הפער, כאשר על פי נתוני טרייד מוביל פיג'ו נמכרת בממוצע ב-8 אחוזים פחות ממחיר המחירון, סיטרואן ב-12 אחוזים ורנו מפחיתה 14 אחוזים בממוצע.

הנחטפות והמתייבשות

כמו בשוק המכוניות החדשות, גם ביד השנייה שלהן, מוסיפות המגמות העוברות על ענף הרכב לחלחל. בעוד קטגוריות הג'יפונים על שלל הגדלים שלהם (שיא של 27 אחוזים) והיוקרה (11 אחוזים) ממשיכות בטיפוס עקבי למעלה, של שאר הסגמנטים חווים ירידות מתמשכות זו השנה הרביעית ברציפות. קבוצת המשפחתיות בשפל של כל הזמנים עם 13 אחוזים בלבד מהיקף המכירות.

אחד החיתוכים המובהקים של ביקוש למכונית הוא ימי המלאי שלה במגרש בהמתנה ללקוח. הממוצע לשנת 2019 לפחות בשלושת הרבעונים הראשונים שלה, עומד על 32 ימים. זו עליה קלה לעומת נתוני 2018 אז עמד המספר על 28 ימים, אבל ייתכנו שינויים לקראת סוף השנה.

ומי המכוניות הנחטפות בכל סגמנט? מי מתייבשת במגרש ומה המחיר הממוצע? הנה הנתונים שהגיעו אלינו מ"אוטודיל".

מיני

שנתון מוביל: 2016
נסועה ממוצעת: 14 אלף ק"מ
ימי מלאי ממוצעים: 28
נמכרת הכי מהר: יונדאי i10 (ממוצע של 5 ימים למכירה)
נמכרת הכי לאט: שברולט ספארק (78 ימים בממוצע)
מחיר ממוצע: 44 אלף שקלים

סופר מיני

שנתון מוביל: 2016
נסועה ממוצעת: 16 אלף ק"מ
ימי מלאי ממוצעים: 16
נמכרת הכי מהר: פולקסווגן פולו (5 ימים בממוצע)
נמכרת הכי לאט: רנו קליאו (38 ימים בממוצע)
מחיר ממוצע: 53 אלף שקלים

משפחתיות

שנתון מוביל: 2016
נסועה ממוצעת: 19 אלף ק"מ
ימי מלאי ממוצעים: 43
נמכרת הכי מהר: מאזדה 3 (9 ימים בממוצע)
נמכרת הכי לאט: פורד פוקוס (70 ימים בממוצע)
מחיר ממוצע: 55 אלף שקלים

ג'יפונים

שנתון מוביל: 2016
נסועה ממוצעת: 13 אלף ק"מ
ימי מלאי ממוצעים: 24
נמכרת הכי מהר: קיה ספורטאז' וסקודה ייטי (9 ימים בממוצע)
נמכרת הכי לאט: מיצובישי אאוטלנדר (49 ימים בממוצע)
מחיר ממוצע: 105 אלף שקלים

כסף גדול

לאור הצמיחה בסגמנט היוקרה מתבקש להעיף מבט גם על הנעשה שם, על פי נתוני אוטודיל, 22 אחוזים מהמכירות אצלם הן בסגמנט הזה, בו שווי הרכב הממוצע עומד על 330 אלף שקלים, עלייה של 8 אחוזים מהשווי הממוצע בשנת 2018.

גדילה מרשימה יותר נרשמה במכוניות במחיר של מעל לחצי מיליון שקלים, לא פחות מ-150 כאלו נמכרו עד כה ב-2019, גידול של 30 אחוזים ביחס ל-2018. גם במחלקת ה"סופר פרימיום" נמכרו 19 כלי רכב בשווי ממוצע של 900 אלף שקלים. המכוניות הבולטות ביותר בקבוצה זו הן אסטון מרטין, אודי R8, מזראטי, פורשה ודגמי מרצדס היקרים יותר. גם פה המימון מהווה חלק ניכר מהעסקאות, עם 70 אחוזים מהן, גובה ההלוואה הממוצעת עומד על 450 אלף שקלים.

מי היקרה ביותר שנמכרה? אסטון מרטין DB11 שהחליפה ידיים תמורת 1,690,000 שקלים.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxtaxestaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-Ганрегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТскандалсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решениясуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית