אחרי שמוניות היברידיות כבר כבשו את ראשות טבלת המכירות, מוניות הדיזל עושות קאמבק. טויוטה, שהובילה בשנה שעברה לראשונה את השוק הזה לאחר כ-20 שנות שליטה של סקודה, ירדה השנה למקום הרביעי, וסקודה שבה לפסגה. למקום השני טיפסה יונדאי, ואחריה מרצדס.
בחמשת החודשים הראשונים השנה מסרה סקודה 413 מוניות לעומת 285 של יונדאי ורק 88 של טויוטה. הקריסה במכירות המוניות של טויוטה מיוחסת לקשיי האספקה של היצרן ולתקופה הארוכה שבה לא נמכרו בארץ דגמי קורולה, בעת המעבר לדגם המחודש.
המוניות הנמכרות ביותר השנה
סקודה | 413
יונדאי | 285
מרצדס | 167
קיה | 94
טויוטה | 88
סיטרואן | 74
רנו | 33
LEVC |עם 22
פולקסווגן | 12
ניסאן | 10
מסירות ינואר-מאי 2023. נתונים: איגוד יבואני הרכב
יבואנית טויוטה החלה למסור קורולות 23' רק בחודש מאי, וגם כעת היא חסרה את דגם הסטיישן שהיה פופולרי בקרב המוניות בזכות יכולת נשיאת המזוודות העדיפה. במקביל ישנה המתנה של כמעט שנה לראב4, שזכה גם הוא להצלחה בקרב נהגי המוניות.
מנגד סקודה שסבלה בשנה שעברה מבעיות מלאי חריפות נהנית השנה מגידול בקצב האספקה, בעיקר של דגמי האוקטביה הפופולרית כמונית.
המהפך השנה עומד בניגוד למגמה של מעבר למכוניות מזהמות פחות, עניין חשוב לאור הנסועה הממוצעת הרבה של מוניות, כ-80 אלף ק"מ בשנה, כמעט פי 4 משל רכב פרטי. מכוניות דיזל פולטות יותר גזים וחלקיקים המסוכנים לאדם מהמכוניות ההיברידיות, בעיקר בעיר.
מלבד טויוטה מוכרות גם יונדאי וקיה מוניות היברידיות רבות, כאשר האחרונה משווקת למוניות גם את דגם הפלאג אין של הנירו.
ישראל גם משתרכת מאחור במכירות מוניות חשמליות לגמרי. בניגוד לשווקים אחרים טסלה עדיין לא מוכרת בישראל לשוק הזה. לפי דוח איגוד יבואני הרכב מסרה יבואנית JAC הסינית 19 מוניות חשמליות לגמרי, ו-22 מדגמי המונית הלונדונית, בתצורת פלאג אין. יונדאי וקיה ומכרו מוניות חשמליות בודדות.
חדשות קשורות