טויוטה אייגו המחודשת בישראל

לפני 5 שנים, 5 חודשים - 9 אוקטובר 2018, Walla!
טויוטה אייגו המחודשת בישראל
מכונית המיני של טויוטה, האייגו עברה מתיחת פנים חיצונית ומכאנית וחוזרת לישראל. מערכות בטיחות מתקדמות, מולטימדיה בהפעלה קולית ומסלולי ליסינג פרטי מבית היבואנית

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל מודיעה על תחילת שיווק מכונית המיני שלה - האייגו שמגיעה לאחר מתיחת פנים לדגם.

השינויים החיצוניים כוללים עדכון לחזית של המכונית, מוטיב ה-X עדיין שם אבל הוא מתון מבעבר, תאורת יום לד נוספה לפנסים שגדלו וכן תאורת לד לפנסים האחוריים, המכונית מגיעה עם חישוקי סגסוגת 15 אינץ'.

בתא הנוסעים עיצוב חדש ללוח המחוונים, מערכת מולטימדיה מתוצרת פיוניר, עם תאימות לאפל ואנדרואיד ומתופעלת דרך מסך 7 אינץ' וגם על ידי הפעלה קולית. בטויוטה מספרים גם על שיפור בבידור הרעשים בעזרת שימוש בחומרי דיפון טובים יותר בקורות הקדמיות, בשמשות בדשבורד ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בלימה עצמאית ובקרת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי).

הממדים נותרו זהים לדגם שלפני מתיחת הפנים, אורך של 347 ס"מ, רוחב של 162 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 234 ס"מ. כך שעדיין מדובר במכונית צנועה במרווח בה, גם ביחס למכונית מיני, לאייגו ארבעה מושבים ותא מטען בנפח 168 ליטרים.

המנוע, 1.0 ליטר שלושה צילינדרים (שגם) אותו היא חולקת עם הצמד פיג'ו 108 וסיטרואן C1, עבר מספר שינויים לרגל מתיחת הפנים. הזרקת הדלק היא כעת עם שני מזרקים לצילינדר ותזמון השסתומים הוא כעת גם לשסתומי היניקה וגם לפליטה (יניקה בלבד בעבר), כמו כן בוצעו שינויים נוספים בגל הארכובה ומערכות קירור - הכל במטרה לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

התוצאה היא 72 כ"ס לעומת 69 בעבר ומומנט של 9.5 קג"מ (9.7 קג"מ בעבר). התאוצה ל-100 קמ"ש היא 15.2 שניות והמהירות המירבית היא 160 קמ"ש. תיבת ההילוכים נותרה רובוטית בעלת מצמד בודד וחמישה יחסי העברה. בה ניתן לשלוט גם מפקדים מאחורי גלגל ההגה.

מחיר האייגו מתוחת הפנים נותר 70 אלף שקלים, כאשר הגרסה בעלת גג הבד הנפתח עולה 6,000 שקלים יותר.

כמכונית המכוונת לקהל צעיר, תציע היבואנית מסלולי מימון לסטודנטים וצעירים, המורכב ממקדמה ותשלום חודשי של 299 שקלים לשלוש שנים. כמו כן מסלול ליסינג פרטי המורכב ממקדמה של 7,900 שקלים ותשלום חודשי של החל מ-1,450 שקלים בהתאם לנסועה. המסלול כולל ביטוחים, חבילת טיפולים לרכב בחלפים מקוריים במרכזי השירות של טויוטה ומוקד שירות 27 שעות.

Support Ukraine