+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1355, סה"כ - 26618

הסתובבנו במיני על עקבים וממש אהבנו את זה

3 אפריל 2022 - Walla!

טויוטה אייגו X

הדור החדש למכונית המיני של טויוטה לוקח את הבסיס של היאריס והופך אותו לקרוסאובר עירוני קטן. העיצוב מחוצף, מנהגי הכביש טובים, רמת הבטיחות טובה, אבל יש סימני שאלה

בעולם צפוף מותגים, דגמים, מעורבב סגמנטים שבו רוב מה שנוסע מסביבנו על הכבישים נראה כמו רצף שיבוטים גנריים המתכנסים תחת ההגדרות המוכרות, המוצא הקל ביותר של יצרנית מהתלם היא לקחת מכונית רגילה ולתת לה טוויסט שהופך אותה למשהו אחר בשוק, בין אם טכנית או אפילו רק תדמיתית. ובשנים האחרונות אם אמרתם "נחשק" בתחום הרכב אתם כנראה מדברים על כל מה שמכונה "רכבי פנאי" או "קרוסאוברים". ובדיוק את זה עושה טויוטה עם האייגו X החדשה.

המפגש הראשון איתה, כדרכן של השקות, הוא לא מבחן דרכים, את זה נעשה בישראל בתנאים ובגרסה הרלוונטית אלינו. כאן מדובר יותר בהתרשמות ראשונית וחשוב יותר, הזדמנות לדבר עם מי שמאחוריה כדי להבין אותה.

גלגוליה של האייגו מתחילים לפני שני דורות, בשניהם הייתה מכוניות המיני הזו פרויקט פיתוח וייצור משותף של טויוטה וקונצרן PSA, כאשר הצרפתיות קיבלו מהסידור הזה את ה-107/108 בפיג'ו ואת ה-C1 בסיטרואן. מכאנית המכוניות היו זהות לחלוטין, וגם מבחינת רכיבים אחרים למעט מספר חלקי גוף שונים. אבל בדור הנוכחי, דרכי החברות נפרדו וטויוטה החליטה להשתלט על הפרויקט ולייצר את האייגו לעצמה. הסיבה לפי סטן פייטרס, ראש מחלקת המחקר והפיתוח של טויוטה-אירופה הייתה הכיוונים השונים בהן ראו החברות את הדרך לעמוד ביעדי הזיהום שלהן, בעוד פיג'ו-סיטרואן תחת סטלאנטיס הלכו על הנתיב החשמלי, בטויוטה עדיין מאמינים במנועי בנזין קטנים, אולטרה יעילים שמניעים מכוניות קלות מאוד.

זה לא אומר שהם לא רואים בחשמל פתרון תחבורתי, אומר לי סטן במהלך ההשקה, אם הדבר לא היה משבש לחלוטין את תמחור המכונית, גם הם היו שמחים לראות גרסה כל-חשמלית של המכונית הזו מוצעת לצד מכונית הבנזין כאופציה. אולם נכון לעכשיו, הם לא רואים היתכנות של מכונית חשמלית עירונית טובה ובעלת טווח שימושי במחיר נגיש עם הנעה חשמלית. פיאט 500 החדשה מעידה שזה אולי אפשרי טכנית, אבל במחיר לא זול. דאצ'יה ספרינג מציעה גם היא פתרון עירוני חשמלי לא יקר מאוד, אבל במחיר של שימוש בפלטפורמה מיושנת ורמת בטיחות נמוכה. טויוטה לא ראתה את עצמה שוברת את הראש על בעיה שממש לא דחוף לה לפתור.

אגב בטיחות, במקרה של אייגו X, היא מצטיידת בסוללת מערכות הבטיחות המוכרת בשם TSS ראשי התיבות של Toyota Safety Sense. שילוב של מצלמה, רדאר וחיישנים כדי לספק בלימה אוטומטית, התרעת אי שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה ורוכבי אופניים ביום, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מערכת למניעת שכחת ילדים ועוד. האייגו X טרם נבחנה במבחני הריסוק האירופים, אולם היא יושבת על פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה והיא למעשה סוג של יאריס מוקטנת וזו זכתה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק שנערך לדור הנוכחי.

וכאשר בטויוטה אומרים מוקטנת, האייגו X היא באמת כזו. 370 ס"מ מקצה לקצה הם אמנם 23.5 ס"מ יותר מהדור הקודם, אבל היא עדיין מכונית קטנה ונראית קטנה עוד יותר בשל סרחי העודף הקצרצרים שלה, החישוקים הגדולים (17 או 18 אינץ') ומימד הגובה של 153 ס"מ, ס"מ אחד ממנו הם התוספת למרווח הגחון.

נניח לענייני טעם של יפה או לא, עם האייגו X טויוטה בהחלט שולפת כל טריק בשרוול כדי לבלוט ולהיות שונה. אין בה זווית או פינה שדומה למישהי אחרת בקבוצה שלה ובצביעת שני הגוונים כל החיתוכים והקווים שלה בולטים עוד יותר. כמובן שלעיצוב הזה יש מחיר, נגיע לזה בהמשך.

תא הנוסעים ממשיך את השישו ושמחו העיצובי, אבל בלי להעיק עם גימיקים מיותרים. כפתורים ברורים, שליטה קלה לתפעול שלה, חומרים טובים ביחס לקבוצת הייחוס שלה במקומות אליהם הידיים מגיעות, נוקשים ופשוטים בשאר התא. האחסון מוגבל לתאים בדלתות, שני מחזיקי כוסות ומשטח הטענה אלחוטי, אף אחד מהם לא באמת גדול מספיק וכולם פתוחים. המושבים הקדמיים בסדר גמור עם לקלוט גם מבוגר בגודל מלא ולא פלוס. הגובה שבו יושבים מאפשר תצפית טובה על הסביבה, בהחלט מעלים את תחושת ה"אימאל'ה, אני במכונית קטנה שלנד קרוזר יעלה עליה כמו על גביע אשל". לאן אין תצפית? אחורה מעבר לכתף, כשרוצים לזרוק מבט לפני סיבוב פרסה (שהיא עושה ברדיוס זעיר וקליל), או להשתלב בתנועה.

עם 243 ס"מ בבסיס הגלגלים לא צפיתי לישיבה מרווחת, ואכן המושב האחורי בן שני המקומות בסדר לילדים לפרק זמן בינוני, גבולי למבוגרים קומפקטיים לזמן קצר, אבל פסול חיתון אם העזתם לצמוח לגובה של מעל 177 ס"מ. עוד תקלות ותהיות? זווית הפתיחה של הדלת מצומצמת, המפתח מגוחך ברמה שממש מעצבן להיכנס ולצאת מהמושב האחורי והחלון האחורי לא נפתח, אלא רק ניתן להסטה החוצה. הלוקסוס פה מתמצה במחזיק כוסות בודד, או שמא צריך לקרוא למחזיק כוסות בודד רק מחזיק כוס? ממש רגע של זן.

תא המטען עם 231 ליטרים גדול מאוד ביחס ל-168 הליטרים של הדור הקודם, ועדיין מזכיר טוב מאוד שמדובר במכונית עירונית קטנה, לא בבת לוויה לחופשה עמוסת תיקים.

אז טויוטה לא הלכה על כיוון ההנעה החשמלי וגם לא ההיברידי, היא אפילו לא הלכה רחוק - היא פשוט לקחה את המנוע מהדור היוצא ושמה פה. שלושה צילינדרים ו-998 סמ"ק של עוצמה מתפרצת בת 72 סוסים ו-9.5 קג"מ. את השימוש בתיבה הרובוטית בעלת המצמד היחיד שהייתה בדור הקודם מחליפה פה תיבה רציפה. אל תראו אותה ככה חלשה, הביצועים דווקא השתפרו מהדור הקודם, 14.8 שניות ל-100 במקום 15.2. אז לא מדובר בחיית רמזורים, אבל בסך הכל היא בהחלט מיישרת קו עם המתחרות שלה בקבוצה. כולן איטיות ברמה שהופכת אותן לתענוג קטן מאוד בכביש מהיר או בהאצה אליו, ובעליות ארוכות כל מה שצריך זה סבלנות ומספיק תנופה.

אף פעם לא חשבתי שאני אכתוב את זה - אבל כמה טוב שטויוטה בחרה להשתמש פה בתיבת הילוכים רציפה. כי בהיעדר האפשרות לתיבה אוטומטית רגילה (צריכת דלק, משקל, מחיר), החלופה האחרת היא תיבה רובוטית בעלת מצמד יחיד. מניסיון הדור הקודם שלה והמתחרות - החוויה דומה לנסיעה עם תלמיד נהיגה שנשאר בשיעור החמישי לנצח.

תכל'ס בשביל מה שהיא אמורה לעשות, שזה לנסוע בעיר או לכל היותר לראות את פרברי העיר, גם המנוע וגם תיבת ההילוכים עושים את העבודה. כי כל עוד אין עליו עומס רציף, או נהיגה במהירות בין עירונית גבוהה לפרק זמן ארוך המנוע מגיב יפה, ותיבת ההילוכים משתלבת לא רע. וזה משאיר אותנו עם הדבר האחד שהיא צריכה לשפר - בידוד הרעשים - גם מהמנוע שאתה צריך לבדוק כל הזמן שהוא לא ממש בתוך תא הנוסעים וגם רעשי חוץ (אבל ייתכן שהרבה מהאשמה נעוצה בגג הבד).

מי שעוד הפתיעו לטובה הם הבולמים והכיול שלהם, המכונית מתמודדת יפה על מהמורות וגלי אספלט, פחות על שברים קטנים. גם בכביש המפותל, למרות היום הגשום שקיבלנו והחשש שעלה אצלי בתחילת היום למראה צמיגי ה-175 הצנומים שלה היה שזו לא תהייה מכונית משרת בטחון בכביש הררי. למרבה ההפתעה היא כן. רמת האחיזה נותרה גבוהה וצריך מניפולציה יוצאת מן הכלל בטיפשות שלה כדי לערער אותה.

אגב צמיגים, המידות שלהם - 175/65 על חישוק 17 או 175/60 על חישוק 18 חריגות מאוד, והסיבה היא שהיא עושה שימוש בצמיגים שפותחו במיוחד עבורה על ידי טויוטה במשותף עם 5 יצרניות צמיגים. מה זה יעשה למחיר שלהם ובעיקר לזמינות שלהם בפנצ'ריות? שאלה טובה, שכולי תקווה שלא תהפוך לכאב ראש במיוחד כי היא מגיעה עם ערכת תיקון תקר ולא צמיג חלופי.

סיכום

טויוטה אייגו X שמה על השולחן יד עם שני קלפים וחצי חזקים מאוד. הראשון הוא השם טויוטה שנוכחנו לדעת שלהרבה אנשים הוא מספיק כדי לשלוף כרטיס אשראי, השני הוא העיצוב שלה שצולף בדיוק למקום שבו נמצא קהל צעיר ועירוני שרוצה משהו אחר ומיוחד, חצי הקלף הנוסף הוא מחיר שנמצא מתחת לרף הפסיכולוגי של 100 אלף שקלים.

זה לא אומר שהיא זולה, היא מתחילה ב-94 אלף שקלים ל-PURE ו-99 אלף שקלים ל-PULSE זה אומר שהיא יקרה יותר משתי מתחרות שלה - יונדאי i10 וקיה פיקנטו, היא מתומחרת במקביל למתחרה הקרובה יותר אליה לפחות מבחינת הגישה - סוזוקי איגניס ובתפר שבין שתי גרסאותיה נכנסת מכונית טובה מאוד בסגמנט אחד מעליה - סיאט איביזה 1.0 ליטר. לה, כמו למתחרות שהוזכרו יתרונות בתחום ההספק, המומנט, השימושיות עם תא מטען גדול יותר ו-5 מושבים.

בשורה התחתונה, הפגישה עם האייגו X מגלה מוצר טוב בסך הכל, לא גימיקי, ופשוט עושה את מה שהוא נועד לעשות. גם כאשר ציינו בפני אנשי היצרנית בהשקה את נושא המנוע החלש, המרווח מאחור או בידוד הרעשים, ייאמר לזכותם שהם לא הסתירו לרגע את העובדה שכן, הדברים האלו קיימים אצלה, אמר לי סטן מתחילת הכתבה "אבל כשהמהירות הממוצעת של מכונית עירונית היא 35 קמ"ש לא צריך ביצועים ושם גם המנוע לא מתאמץ או רועש, כאשר הלקוח הממוצע שלנו נוסע לרוב לבד הוא לא צריך מושב אחורי מרווח ולא תא מטען גדול", "הוא גם לא צריך קרוסאובר אתה יודע" אני אומר לו וסטן מחייך, כאן הם בונים יותר על ה"רוצה".

על הצד הטכני: טויוטה אייגו X

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, קדמית
נפח (סמ"ק): 998
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,000/72
מומנט/סל"ד (קג"מ): 4,400/9.3
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 370
רוחב (ס"מ): 174
גובה (ס"מ): 152
בסיס גלגלים (ס"מ): 243
תא מטען (ליטרים): 231/269 (עד גובה הגג/הכיסוי)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 14.8 שניות
מהירות מירבית: 151 קמ"ש

מתחרות:
סוזוקי איגניס, קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארק

מחיר:
94 אלף שקלים (PURE), 99 אלף שקלים (PULSE)

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesBYDCadillacCadillac EscaladeCadillac XT5CaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricelectric bikeElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord Mondeoford mustangFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelyGeneral MotorsgenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthHertzhondaHonda CivicHonda Civic Type Rhonda cr-vHonda HR-VHonda JazzHonda OdysseyHonda Passporthonda pilothow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai PalisadeHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysIsuzujaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep RenegadeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedKia EV6kia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda CX-60Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMini CountrymanMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXMitsubishi Miragemitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan 400ZNissan AriyaNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNissan ZNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldRoyal Enfield Himalayanrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMAsemiconductor crisisSiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsStellantisstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru SolterraSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTesla Model YTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota GR CorollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuningTurkeyuberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideUVeyeViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонмашинное маслоМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминтрансминфинмотоциклмотоциклынаводнениеНагарияНалогналогиНацеретНегевНетанияНетивей Исраэльобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроисшествияпроишествияпрокат автоРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиремонт автореформаРеховотРишон ле-ЦионРоссияСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкастраховка автосубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУкраинаУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף הרישויאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאוטותלאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלדןאלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאסטון מרטיןאפליקציותאפריליהארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבית המשפט העליוןבלובנזיןבנטליבני ברקבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהבת יםגג'יליג'יפג'יפ רנגלרג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגנבי רכבגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידו-גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהארלי דיווידסוןהוזלההונדההונדה ג'אזהונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהיברידיתהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההנפקה ראשונית לציבורהעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלפיםחלקי חילוףחניהחניוניםחניית נכיםחרדיםטויוטהטויוטה אייגוטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה מוטורסטסלה נכנסת לישראלטעינהטעינת רכב חשמליטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי i30יונדאי איוניקיונדאי טוסוןיונדאי פליסיידיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסיוקר המחיהייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלמבורגינילנד רוברלנד רובר ריינג' רוברלקסוסממאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמגדל ביטוחמדד התחבורה הציבוריתמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחדל הפקקיםמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרומטרו מוטורמטרופוליןמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירוץמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית מינימכונית מעופפתמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית ספורטמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכירות רכב חדשמכירות רכב חדש ישראלמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמסמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות כלי רכבמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרב מיכאלימרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינכיםנמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסבסודסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסוללותסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסלקוםסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה אניאקסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעליית מחיריםעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפרויקט המטרו של גוש דןפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סולקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקימקוקל אוטוקנאביסקנוןקנסקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםראשון לציוןרב קורגולציהרוסיהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב כביש שטחרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכב שיתופירכבי יוקרהרכבי שטחרכבים חשמלייםרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררעננהרפורמהרשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשות שוק ההוןרשיון נהיגהשאטליםשבביםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשלמה סיקסטשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אביב יפותל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית