חשש לתקלה בבלם בטויוטה, ובמצבר במרצדס: משרד התחבורה מפרסם רשימת ריקולים

לפני שנה, 5 חודשים - 5 נובמבר 2022, כלכליסט
טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X
מכוניות טויוטה אייגו X שיוצרו ביוני-אוגוסט 2022 נדרשות להגיע למוסך בשל חשש לנעילה של דוושת הבלם; במרצדס CLS המצבר עלול להתנתק; ובב.מ.וו X7 קיימת בעיה בשורת המושבים השלישית

טויוטה אייגו X, רכב הכביש שטח הקטן של טויוטה המשווק בישראל משנת 2022 נדרש להגיע למוסכי היבואנית. הסיבה: דוושת הבלם עלולה להינעל. כך עולה מהודעה שמפרסם משרד התחבורה. 

הודעת משרד התחבורה נוגעת לאייגו X אשר יוצרו מ-1 ביוני 2022 ועד 30 באוגוסט 2022 ולפיה "קיים חשש לפעולה לא תקינה של שסתום בקרת ואקום אשר עלולה לגרום לנעילת דוושת הבלם".

האייגו הקטנה של טויוטה לא לבד: בימים האחרונים פרסם משרד התחבורה כמה הודעות על ריקולים למכוניות אשר נוסעות בכבישי ישראל, חלקם נוגעים לליקויי בטיחות פוטנציאליים מסוכנים. כך, לפי משרד התחבורה כמה דגמים בכירים של מרצדס בנץ הגרמנית, בהם ה-CLS הבכירה, נדרשים להגיע למוסכי היבואנית מכיוון שמצבר הרכב עלול להתנתק מנקודת העיגון שלו.

לפי משרד התחבורה, עיגון המצבר בתא המטען "עלול לא לעמוד בעומסים במקרה של תאונה" - דבר שינתק את חיבורי החשמל של הרכב. לדברי המשרד, "הדבר עלול להגביר את ההשלכות של תאונה על נוסעי הרכב". 

במשרד התחבורה מודיעים גם שכל מכוניות מרצדס C קלאס שיוצרו בשנת 2022 נדרשות להגיע למוסכים מכיוון ש"יתכן שכוח ההידוק של קו אספקת הדלק לא יעמוד במפרט. הדבר עלול לגרום לדליפה ולירידת לחץ אספקת הדלק למנוע". 

רשימת הריקולים כוללת גם את רכב הכביש שטח הבכיר של ב.מ.וו - ה-X7. לפי הודעת משרד התחבורה, אשר תקפה לרכבים שיוצרו בין פברואר 2019 למאי 2021- בשורת המושבים השלישית ברכב קיימת בעיית "חוסר או התקנה לקויה של קפיצי דחס". לפי פרסומים בעולם – המשמעות בפועל היא שמנגנון הקיפול של שורת המושבים השלישית ברכב עלול לסבול מקפיץ פגום, מה שעלול לגרום לקיפול לא מתוכנן שלה.

Support Ukraine