דיון שמתנהל בימים אלה בין רשות המסים לקבוצת קרסו עשוי להשפיע על מחירה של הגרסה החדשה של ניסאן קשקאי.
על פניו, מדובר בדיון "יבש" - האם מערכת ה-E POWER בה מצויד הדגם הופכת אותו לחשמלי או רק להיברידי. אולם, מבחינת מיסוי מדובר בשאלה קריטית - אם הדגם יסווג כחשמלי כפי שטוענת היבואנית קרסו, אזי עד סוף השנה הנוכחית חל עליו מס קנייה בגובה 10%, אבל אם הוא יסווג כהיברידי כפי שטוענת רשות המסים אזי מס הקנייה עליו יזנק ל-83%. אם המיסוי אכן יזנק, קרסו עשויה להחליט לגלגל זאת לצרכן. בינתיים, התדיינות זו בין יבואנית ניסאן לבין רשות המסים מעכבת את שחרור הרכבים ממכס.
ניסאן קשקאי אינו דגם חדש, אך כעת נערכת היבואנית לשיווק גרסה שמצוידת במערכת הנעה חדשה: E POWER. לפי תיאורי ניסאן, המערכת ייחודית בכך שהיא "משאילה טכנולוגיית הנעה של רכב חשמלי מניסאן ליף החשמלית ומוסיפה מנוע בנזין כדי להטעין את הסוללה בעת הצורך, מה שמנטרל את הצורך במטען חיצוני". כלומר, מדובר ברכב חשמלי, אך כזה שמצויד במנוע בנזין שמשמש כגנרטור להטענת סוללת הרכב בעת הצורך. במצב כזה, בו מנוע הבנזין פועל רק כגנרטור, הוא מתאמץ פחות ולעתים לא פועל כלל.
מצב זה, בו יבואנית רכב טוענת שמכוניתה היא בעלת טכנולוגיה מסוימת ואילו ברשות המסים טוענים אחרת, אינו נדיר. כך למשל, רשות המסים טענה לאחרונה שסוזוקי קרוס אובר המוגדרת על ידי היבואנית כהיברידית היא למעשה מכונית שמצוידת במערכת "מיילד הייבריד" בלבד.
מרשות המיסים נמסר בתגובה: "החברה המייבאת פנתה לרשות המסים בבקשה להחלטת מיסוי בנוגע לסיווג הרכבים הנ"ל. רשות המסים מסרה לחברה את החלטתה. החברה רשאית לערער על ההחלטה גם לאחר שחרור הרכבים".
מקבוצת קרסו נמסר: "מתנהל דיון בינינו לבין רשות המסים בנוגע לסיווג של דגם רכב מסוים. זהו הליך סטנדרטי".