יוחמרו התקנות על מפעילי קורקינט שיתופי בתל אביב

לפני שנה, 7 חודשים - 16 ספטמבר 2022, כלכליסט
יוחמרו התקנות על מפעילי קורקינט שיתופי בתל אביב
ממצגת שהפיצה העירייה בקרב מפעילי הקורקינטים, עולה כי היא נערכת ליישום כללים נוספים. למשל: המפעילים יידרשו לדייק במתקני ה־GPS של הקורקינטים, ותהיה אכיפה מוגברת כדי למנוע רכיבת קטינים - ותאונות קטלניות

עיריית תל אביב נערכת להחמרת התקנות והכללים שחלים על מפעילי הקורקינט השיתופי בעיר, כך עולה ממצגת שהפיצה העירייה בקרב המפעילים. כיום פועלים בתל אביב חמישה מפעילי קורקינט שיתופי: בירד, ליים, ווינד, דוטוטייר. כל אחד ממפעילי הקורקינטים השיתופיים הללו מוגבל ל־1,800 כלים, אשר פרוסים ברחבי העיר ומושכרים לרוכבים.

מדי שנה העירייה מפרסמת את כללי ההיתר הזמני להצבת כלים זעירים שיתופיים ברחבי העיר. רשימת הכללים כיום כוללת, לדוגמה, את החובה להחנות את הכלים בחניות ייעודיות, מספר רישוי לכל כלי, דרישה להורדה אוטומטית של מהירות הנסיעה במקומות שהעירייה מגדירה "אזורי חיכוך", התקנת קסדות על הקורקינטים ודרישה להפעיל מוקד שירות. 

כעת נערכת העירייה ליישומם של כללים נוספים. ראשית, המפעילים יידרשו ליותר דיוק במתקני ה־GPS של הקורקינטים, כך שלא יוכלו עוד לחנות מחוץ לחניות השיתופיות המסומנות. עוד עולה מכללי ההיתר החדשים, שהעירייה נערכת לבצע חסימות של תאי חנייה שהתמלאו בקורקינטים.

נושא נוסף וחשוב במיוחד נוגע לרכיבת קטינים על קורקינטים שיתופיים, שכבר גרמה בעבר לתאונות קטלניות. עיריית תל אביב תדרוש מן המפעילים לבצע מדי חצי שנה סריקה מסודרת של כלל הלקוחות כדי לאתר רכיבת קטינים. בעיריית תל אביב אישרו את הדברים.

Support Ukraine