רוכבים על אופניים או קורקינט חשמלי? עיריית ת"א תתעד את תנועתכם

לפני 4 שנים, 10 חודשים - 27 מאי 2019, כלכליסט
רוכבים על אופניים או קורקינט חשמלי? עיריית ת"א תתעד את תנועתכם
העירייה מתכוונת לצאת למכרז במסגרתו תאסוף מידע אודות נפחי התנועה בעיר - ממכוניות ועד קורקינטים ואופניים חשמליים. כאלה שיסעו בכביש וגם מי שייסעו בניגוד לחוק על המדרכה. העירייה: "נתוני האיסוף ישמשו לקביעת מדיניות ולצרכי תכנון בכל ענפי התחבורה"

רוכבים על אופניים או קורקינט חשמלי? בקרוב עיריית תל אביב תתעד את תנועתכם, ולפעמים גם תצלם אתכם. כך עולה מתוכנו של מכרז חדש שעיריית תל אביב מפרסמת השבוע. במסגרת המכרז, שצפוי לצאת לפועל בהמשך השנה, תאסוף עיריית תל אביב מידע אודות נפחי תנועה לא רק של מכוניות, אלא גם של קורקינטים ואופניים חשמליים – כאלה שיסעו כחוק בכביש וגם מי שיסעו בניגוד לחוק, על המדרכה. בנוסף צפויה העיריה לאסוף גם מידע על כלי רכב והתנהגותם בצמתים.

על פי עיקרי המכרז, החברה שתזכה במכרז תצטרך להעמיד צוות סוקרים שיוצבו בצמתים מרכזיים בתל אביב. הסוקרים יצוידו במצלמות וידאו ובאמצעים נוספים לעיבוד תמונות. הסוקרים עצמם יחולקו למספר קבוצות, לפי סוגי כלי הרכב שעליהם לסקר ולתעד. על פי מסמכי המכרז, בקבוצת הסוקרים הראשונה יופיעו סוקרים של כלי רכב, כלומר מכוניות, משאיות ואופנועים. בקבוצה השניה יופיעו סוקרים של רוכבי אופניים.

בניגוד לסוקרי המכוניות, המתעדים רק מכוניות אשר נוסעות כחוק, כלומר בכביש, סוקרי האופניים ידרשו לצלם גם רוכבי אופניים שאינם נוסעים כחוק, כלומר כאלה שרוכבים על מדרכות. בתוך סעיפי ספירת האופניים, כך לפי לשון המכרז, נכללת גם התייחסות ספציפית לקורקינטים, אשר נכללים, לפי העירייה, בסעיפי הצילום, התיעוד והספירה, של קטגוריית האופניים. המכרז עצמו גם מפרט כי בחלק מכלי הרכב שיתועדו על ידי הזוכה תימדד גם מהירות הנסיעה.

מעיריית תל אביב נמסר: "עיריית תל אביב-יפו, באמצעות אגף התנועה, פרסמה מכרז לביצוע סקרי תנועה, כאשר נתוני האיסוף ישמשו לקביעת מדיניות ולצרכי תכנון בכל ענפי התחבורה; תחבורה ציבורית, ניהול תנועה, תכנון רחובות וצמתים, ניתוח בטיחות, תכנון ארוך טווח, שינויים בחניה וכדומה. כך לדוגמה: ספירות תנועה משמשות כבסיס מידע לתכנון צמתים, שינויים בזמני רמזור וכדומה.

"העניין של העירייה הוא אך ורק בנתונים המספריים המועברים אליה כאשר לא מועברים אליה כל נתונים אחרים. להוראות החוזה יתווסף סעיף לפיו על הספק חל איסור לעשות כל שימוש בצילומים וכי הוא נדרש להשמיד את הצילומים".

Support Ukraine