4,493 דו"חות בשלושה חודשים לרוכבי אופניים. כמה תשלמו על כל עבירה?

לפני 6 שנים, חודשיים - 24 ינואר 2018, Walla!
4,493 דו"חות בשלושה חודשים לרוכבי אופניים. כמה תשלמו על כל עבירה?
עיריית תל אביב יפו פרסמה את הנתונים אודות פעילות האכיפה שלה כנגד רוכבי אופניים בניגוד לחוק. 3,943 אזהרות ו-4,493 דוח"ות בסכומים הנעים בין 100 ל-1,000 שקלים

עיריית תל אביב יפו מעלה הילוך בפעולות האכיפה שלה כנגד רוכבי אופניים הרוכבים בניגוד לחוק, בסיכון והפרעה להולכי הרגל.

האכיפה הוגברה במהלך השבוע האחרון ולראשונה ביצעה העירייה פעילות של תפיסת אופניים חשמליים. זוגות האופניים נתפסו והוחרמו לאחר שרוכביהם רכבו על גבי המדרכה באופן המסכן את הולכי הרגל. את האופניים שנתפסו ניתן יהיה לשחרר יום לאחר מכן בתשלום אגרה של 250 שקלים בנוסף לדו"ח עצמו. במקרה של קטין מתחת לגיל 16 שחרור האופניים ייעשה מול הוריו.

פעילות האכיפה המורחבת החלה עוד בחודש ספטמבר, עת נכנסו התקנות לתוקף ועשרות פקחים עירוניים שהוכשרו וקיבלו סמכויות מתאימות החלו לסייר בעיר. בחודשים הראשוניים לפעילות האכיפה (ספטמבר-אוקטובר) חולקו 3,943 אזהרות ומחודש נובמבר ועד היום ניתנו 4,493 דו"חות. מרביתם (3,707) על רכיבה במדרכה.

על פי הודעת העירייה ניתן לראות שינוי משמעותי בנושא באיזור מרכז העיר.

האיסורים הנאכפים על ידי פקחי העירייה:
- איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים- לכל סוגי המשתמשים (אופניים רגילים וחשמליים, וכן קורקינט ממונע).
- איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים בלבד ברחוב ממותן תנועה בו לא קיים שביל אופניים- למעט רוכבי אופניים רגילים מתחת לגיל 16.
- איסור לחצות במעבר חציה ברכיבה. החצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים הרגילים והחשמליים או הקורקינט הרגיל או החשמלי.
- איסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.

תקנות תעבורה הנאכפות ע"י פקחי העירייה וסכום הקנס שניתן:
- איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (איסור אחיזה, קריאת SMS) - 1,000 שקלים.
- איסור על שימושים במדרכות, שבילי אופניים, מעברי חצייה וכו' ברכיבה על ידי מי שהכביש או השביל לא יועדו לו, קנסות בדרגות משתנות בטווח 100 - 250 שקלים (משתמשי הדרך בהתאם לחוק: רוכבי אופניים חשמליים ורגילים, קורקינט חשמלי, אופנועים והולכי רגל).
- איסור גרימת הפרעה לתנועת עוברי דרך במדרכה - 250 שקלים.
- איסור הליכת הולכי רגל על נתיב המיועד לרכיבת אופניים- 500 שקלים.
- עבירות הרכבה אסורות לרוכבים, קנסות בדרגות משתנות בטווח 100-250 שקלים.
- איסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה- 250 שקלים.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אנו מבצעים מאמץ הסברתי כדי להדגיש שהמדרכות אינן הפקר. אנחנו שמחים שהאופניים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי וכלי תחבורה שמיש וזמין. עם זאת לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות, תוך אכיפה מאסיבית כנגד נסיעה בניגוד לחוק".

Support Ukraine