המחאה שהשתבשה: הפעילים הדביקו את עצמם לאולם פורשה, אך שכחו ללכת קודם לשירותים

לפני שנה, 6 חודשים - 24 אוקטובר 2022, כלכליסט
המחאה שהשתבשה: הפעילים הדביקו את עצמם לאולם פורשה, אך שכחו ללכת קודם לשירותים
תשעה פעילי איכות סביבה הגיעו השבוע לאולם התצוגה של החברה-הבת של פולקסווגן בגרמניה; הם הדביקו את כפות ידיהם לרצפה בניסיון להפוך את החברה לסמל במאבק נגד ההתחממות הגלובלית; החברה אמנם סיפקה להם מזון אך לא סירי לילה, מה שאילץ אותם לחזור הביתה אחרי 48 שעות

קבוצת פעילי איכות סביבה שעמדה להפוך את פורשה לסמל במאבק נגד ההתחממות הגלובלית גילתה בדרך הקשה שלעתים יש צרכים יותר בוערים.

לפי דיווחים בגרמניה, קבוצה של תשעה פעילי איכות סביבה הגיעו לפני יומיים אל האוטושטאדט, אולם התצוגה הענק של קבוצת פולקסווגן בוולפסבורג, וכאשר הגיעו המוחים אשר משתייכים לקבוצה שנקראת "מדענים המוחים" לאולמות התצוגה השייכים לחברה-הבת פורשה - שכבר התחייבה על מעבר לטכנולוגיות ירוקות - הם הדביקו את כפות ידיהם לרצפה והודיעו על דרישותיהם: קביעת מהירות מותרת מרבית של 100 קמ"ש בגרמניה והתחייבות של אוליבר בלומה, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, להגיע לפגישה עמם. הם גם הדביקו עלונים על המכוניות באולם. 

אך בנקודה זו המחאה השתבשה. עובדי האוטושטאדט איפשרו למפגינים להישאר במקום כשהם מודבקים לרצפת האולם, ואז עם תום יום העבודה עשו את מה שהם עושים כל יום: כיבו את האורות והחימום והלכו הביתה - מה שהותיר את המוחים, שכזכור הדביקו את עצמם לרצפת האולם, ללא יכולת תנועה. 

לפי הדיווחים, פולקסווגן כן סיפקה להם מזון, אך הם לא היו מרוצים ממנו, כמו גם מהעובדה שהחברה לא סיפקה להם סירי לילה לעשות את צרכיהם בעודם דבוקים לרצפה. בסופו של דבר לאחר 48 שעות פונו המוחים, שמנהיגם היה הראשון שדרש להתנתק מן הרצפה, לאחר שדיווח כי כפות ידיו התנפחו עד לרמה מסכנת חיים.

Support Ukraine