לא רק סינים: שני לקוחות יוקרתיים לנהיגה האוטונומית של מובילאיי

לפני 11 חודשים, שבועיים - 12 מאי 2023, Walla!
2017 Porsche Macan
2017 Porsche Macan
פורשה ופולקסווגן מסחריות יתקינו בדגמי העתיד שלהן את מערכת הסופר ויז'ן של החברה הישראלית, שמאפשרת לנהג להוריד את הידיים מההגה, אבל לא את העיניים מהכביש

לפני שלוש שנים חשפה מובילאיי, שכבר מזמן לא מייצרת רק מערכת מצפצפת מעצבנת לשמירת מרחק, את מערכת הסופר ויז'ן שלה, שמספקת למכוניות יכולות נהיגה אוטונומיות, תוך שימוש ב-11 מצלמות ושניים משבבי העיבוד שלה.

אבל עד עכשיו, למרות השליטה שלה בשוק, היה לה רק לקוח אחד: ג'ילי הסינית, שרכשה את המערכת החדשה עבור מותג היוקרה החדש שלה זיקר. כעת נוספו לה שני לקוחות יוקרתיים חדשים.

פורשה ופולקסווגן מסחריות הכריזו שגם הן ישלבו את הסופר ויז'ן בדגמים העתידים שלהן.

השימוש יהיה מעט שונה: פורשה, שמתמחה במכוניות ספורט וקרוסאוברים לחובבי נהיגה, לא מדברת על מעבר לנהיגה אוטונומית מלאה, אלא על מערכת שתאפשר לנהג להוריד את הידיים מההגה בכבישים מסוימים ולבצע עקיפות בעצמה כאשר הנהג בוחר מראש את מסלול הניווט לנסיעה. המערכת של מובילאיי תאפשר לנהג להוריד את הידיים מהכביש, אבל אינה מאפשרת לו כרגע, גם משיקולי חקיקה, להוריד גם את העיניים מהכביש. הנהג חייב להמשיך לעקוב אחרי המתרחש ולקחת שליטה בעת הצורך, כפי שקיים גם במערכת המקבילה בדגמי ג'נרל מוטורס, הסופר קרוז.

פולקסווגן מסחריות, לעומת זאת, שהלקוחות שלה מחפשים יכולת נהיגה אוטונומית, אם כדי להפחית מהעומס על נהגים עייפים, ואם כדי לוותר עליהם לגמרי בנסיעות מסוימות, רוצה לאפשר לרכביה נסיעה מלאה בשליטת המחשב. הרכב הראשון שיקבל את השדרוג יהיה ה-ID.BAZZ, גרסת הרטרו היפהפייה של המיקרובאס המיתולוגי, כבר בשנת 2025.

בעקבות ההודעות עלתה אתמול מניית מובילאיי במסחר בנאסד"ק ב-2.64% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 32 מיליארד דולר. בחודש שעבר איבדה החברה מיליארדים משוויה אחרי שדיווחה על ירידה צפויה בהזמנות מג'ילי בעקבות ירידה במכירות בסין. עם לקוחות נוספים החברה הירושלמית תהיה תלויה פחות בהזמנות מיצרן בודד. החתימה עם שתי חטיבות בקבוצת פולקסווגן, תקל על מובילאיי להגיע להסכמים דומים עם חטיבות אחרות בקבוצה, שמחזיקה גם באודי, סקודה, סיאט, בנטלי ועוד.

Support Ukraine