275 אלף שקל - זה המחיר שמשלמת משטרת ישראל עבור כל אחד מרכבי הסיור שלה מסוג רקסטון. הנתון, שבדרך כלל נשמר כסוד מסחרי, נחשף באופן חריג במסגרת הודעת פטור של החשכ"ל להארכת ההתקשרות עם טל קאר, יבואנית KGM.
מינהל הרכב הממשלתי הצטייד לראשונה ברקסטון, רכב השטח הקשוח של ססאנגיונג הקוריאנית, ב-2021. ססאנגיונג עברה מאז מספר תהפוכות, וכיום שמה הוא KGM, אך הרקסטון נותר בייצור, ולא משמש רק כרכב סיור של משטרת ישראל אלא אף
משך המכרז המקורי לרכב השטח (בעל הנעה כפולה) היה לשנתיים – ולאחר מכן ההתקשרות מול היבואנית הוארכה בשנתיים נוספות, כשתוקף ההתקשרות הסתיים באוגוסט השנה. על פי המסמכים, מדינת ישראל מבקשת להאריך בפטור את ההתקשרות לשנה נוספת, כלומר עד אוגוסט 2026, בהיקף של 30 מיליון שקל, כשהכמות עדיין אינה ידועה.
הודעת הפטור כוללת גם פירוט של דגמים שהמדינה רכשה, ומכאן ניתן לחשב את מחירם. כך, לידי משטרת ישראל הגיעו 407 רכבי שטח מסוג רקסטון EX שעלותם היתה 112 מיליון שקל - כלומר, העלות לרכב היתה 275 אלף שקל. מינהל הרכב הזמין עוד 40 רכבים נוספים שלא שימשו כניידות, בעלות כוללת של 9.3 מיליון שקל - כלומר, 232 אלף שקל לרכב. מחירו הרשמי של רקסטון ברמת הגימור האמורה המצויד בהנעה כפולה הוא כ-260 אלף שקל.
הסיבה שהרקסטונים שמשמשים כרכבי סיור יקרים יותר קשורה לאבזור הכלול במחיר: הותקן בהם בין היתר "כלוב" להחזקת עצורים, מערכות כריזה והבהוב ושדרוגים נוספים. עלות השדרוגים אינה ידועה מסיבות ביטחוניות.
חדשות קשורות