סשימי וקוראסון: מיצובישי ASX יהפוך לרנו

לפני שנתיים, 3 חודשים - 21 ספטמבר 2022, Walla!
סשימי וקוראסון: מיצובישי ASX יהפוך לרנו
הברית של רנו-ניסאן-מיצובישי תבוא לידי ביטוי בדור הבא של מיצובישי ASX, הדגם שיגיע לפה בשנה הבאה הוא למעשה רנו קפצ'ור בהסוואה מינימלית

בניגוד לתפיסה הרווחת שלה בישראל עוד מימי הלאנסר העליזים, בעולם, מיצובישי הינה יצרנית רכב קטנה מאוד ומוגבלת ביכולות הפיתוח שלה. גם ההימור שלה לפני מספר שנים לחדול מייצור מכוניות נוסעים (למעט הספייס סטאר/אטראז') ולהתמקד בקרוסאוברים הצליח להחזיק אותה עם ראש מעל המים תקופה מסוימת, אבל גם פה הקרדיט נגמר והפתרון של החברה נמצא במיקסום של שיתופי פעולה עם קונצרן האב שלה - רנו-ניסאן.

זה בא לידי ביטוי בשיתוף הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל (הדור הבא, לא הנוכחי) ועוד נפגוש אותו בהזדמנויות אחרות. כרגע מה שאנחנו רואים זו דרך אחרת להתמודד עם הצורך לחדש במינימום עלות - הלבשת לוגו מיצובישי על מוצר קיים, במקרה הזה על רנו קפצ'ור.

השימוש בקפצ'ור גם מביא למצב מעניין בו "דור חדש" של דגם מסוים, קטן יותר בפועל מהדור היוצא. עם 422 ס"מ לאורך, 180 ס"מ לרוחב, גובה של 158 ס"מ ובסיס גלגלים של 264 ס"מ הוא קטן יותר בכל המימדים מה-ASX הוותיק. המקום בו הוא זוכה לשדרוג הוא תא המטען שעולה מ-387 ליטרים ב-ASX ל-536 במיצובישי-רנו-ASX-קפצ'ור. גם תא הנוסעים נותר זהה לחלוטין לזה של רנו.

בהיבט מרכזי אחד ההתבססות על הקפצ'ור אמורה להזניק את ה-ASX קדימה וזה תחום מערכות הבטיחות המתקדמות והבטיחות בכלל. רשמית ה-ASX נושא חמישה כוכבי ריסוק אירופים, אך מדובר במבחן מ-2011 הציונים שלו הם בבחינת "פג תוקף" במונחים מודרניים. הקפצ'ור שנבחן ב-2019 גם הוא עם 5 כוכבים אבל אלו התקבלו בתקן המחמיר יותר. כך או כך זה יאפשר ל-ASX שימוש במערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי רכב ב"שטח מת".

מתוך ארבעה מנועים של ה-ASX, לישראל רלוונטיים שלושה (אלא אם כן ימצאו הצדקה למנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 90 כ"ס ידני). כולם מוכרים מרנו, חלקם גם נמצאים בישראל. המנוע הראשון הוא 1.3 ליטרים, 4 צילינדרים, מוגדש טורבו עם 140 כ"ס שמצויד גם במערכת היברידית קלה ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמד.

מעליו נמצאת הגרסה ההיברידית, 1.6 ליטרים, 4 צילינדרים אטמוספרי המתוגבר במנוע חשמלי והספק מירבי של 140 כ"ס השילוב פה הוא לקומבינציית תיבת ההילוכים הפלנטרית למנוע הבנזין ותיבה חשמלית לזה החשמלי. הסידור הזה נשמע מוכר? הוא מופיע גם ברנו ארקנה.

הגרסה הבכירה תהייה עם מנוע פלאג אין בהספק משותף של 160 כ"ס. כאן מנוע בנזין ומנוע חשמלי שניזון מסוללת 10.5 קוט"ש יאפשרו לו לנוע לטווח מוצהר של 50 ק"מ.

לישראל יגיע ה-ASX באמצע שנת 2023, והוא ישווק פה במקביל ל-ASX הנוכחי.

Support Ukraine