סערה בתעשיית הרכב: קרלוס גוהן, יו"ר קבוצת רנו ניסאן, נעצר בחשד לאי-סדרים כספיים

לפני 5 שנים, 5 חודשים - 19 נובמבר 2018, גלובס
סערה בתעשיית הרכב: קרלוס גוהן, יו"ר קבוצת רנו ניסאן, נעצר בחשד לאי-סדרים כספיים
העיתונות היפנית מדווחת כי נשיא רנו-ניסאן-מיצובישי, קרלוס גוהן, נעצר ביפן . בהודעת ניסאן נמסר כי חקירה פנימית העלתה אי סדרים ממושכים לאורך זמן . גוהן צפוי להיות מודח . מניית רנו צונחת ביותר מ-10%

רעידת אדמה בתעשיית הרכב הגלובלית. העיתונות היפנית מדווחת כי נשיא רנו-ניסאן-מיצובישי
, קרלוס גוהן, נעצר היום (ב') ביפן עקב חשדות לשחיתות ואי-סדרים כספיים. סוכנויות הידיעות מדווחות כי בעקבות מידע פנימי החלה ניסאן לפני מספר חודשים בחקירה פנימית נגד גוהן ומנהל בכיר נוסף בחשד שדיווחו על הכנסות ופיצויים מופחתים לאורך זמן כדי להפחית את עלות השכר המדווחת של המנכ"ל. בתגובה ירדו מניות ניסאן בכ-6% ואילו מניית רנו צונחת בכ-10%.

סוכנויות הידיעות ביפן מסרו כי גוהן נחקר מוקדם יותר היום בנושא במקביל לפשיטה של כוחות מטעם התובע הכללי על משרדי ניסאן. בהודעה של ניסאן בנושא נמסר כי ביחס לגוהן העלתה החקירה "מספר רב של אי סדרים כולל שימוש פרטי בנכסי החברה".

גוהן, יו"ר הקבוצה ב-20 השנים האחרונות, הרוויח בשנה הפיסקלית הקודמת 6.52 מיליון דולר מניסאן, 7.4 מיליון אירו מרנו וכ-227 מיליון יאן ממיצובישי. בפברואר השנה חתם גוהן על חוזה העסקה חדש עד 2022. על פי הערכות צפויה ניסאן להודיע על פיטוריו. עדיין לא ידוע כיצד תגיב ממשלת צרפת, שהיא בעלת מניות מהותית ברנו.

Support Ukraine