מעניין מה חשב היום (ד') על המידע הזה קרלוס גוהן, האיש שייסד את ברית הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי, ועצור כבר חודשיים ביפן לאחר שהואשם בהעלמת מס וניצול נכסי ניסאן לצרכיו האישיים. זאת, אם הוא בכלל עודכן לגביו בתאו בבית המעצר שבטוקיו.
כך או כך, רנו-ניסאן-מיצובישי פירסמה היום את נתוני המכירות שלה לשנת 2018, והתברר כי בפעם השנייה ברציפות היא הצליחה לעקוף את פולקסווגן וטויוטה, ולהירשם כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. לפני 14 שנה, כאשר גוהן (64) מונה לתפקיד מנכ"ל רנו, איש בשלוש היצרניות לא חלם בכלל להתמודד על התואר המכובד והמכניס הזה, אותו החזיקה אז ג'נרל מוטורס ברציפות מאז 1931.
שלוש היצרניות מכרו יחד בשנה החולפת 10,756,875 מכוניות חדשות, עלייה של 1.4%. קבוצת פולקסווגן מכרה 10,601,00 מכוניות באותו תקופה (עלייה של 0.9%) ואילו טויוטה - 10,394,000 מכוניות, גידול של 2%.
רנו, כולל חברות הבנות דאצ'יה, לאדה וחטיבת מכוניות הספורט הקטנה אלפין, מכרה 3,884,295 מכוניות, בזמן שניסאן מכרה 5,653,683 מכוניות. מיצובישי הקטנה מכרה רק 1,218,897 מכוניות.
בקבוצת פולקסווגן מכרה חברת האם 6,244,900 מכוניות חדשות, לעומת 1,812,500 שמכרה חטיבת היוקרה אאודי, 1,253,700 שמכרה סקודה ו-517,600 שמכרה סיאט. יצרנית מכוניות הספורט פורשה מכרה 256,300 מכוניות וחטיבת המסחריות הקלות של פולקסווגן הוסיפה 256,300 מכירות לקבוצה.
טכנית פולקסווגן מכרה יותר מרנו, כאשר דיווחה על מכירת 10,834,000 כלי רכב בשנה החולפת, אבל בנתון הזה כלולות 136,500 משאיות מאן ו-96,500 משאיות סקניה, שנמצאות גם הן בשליטת הקונצרן הגרמני. חטיבת המשאיות של טויוטה, הינו, מכרה 204 אלף כלי רכב כבדים ב-2018, אבל רנו לא מייצרת כיום משאיות, לאחר שמכרה את חטיבת הרכב הכבד שלה לוולוו ב-2001.
לא ברור אם רנו-ניסאן-מיצובישי תשמור על מיקומה גם ב-2019. בניסאן לא מרוצים מהשליטה של רנו בברית, וההאשמות נגד גוהן נחשבות כמהלך שנועד לסייע לה לצאת לעצמאות. גוהן כיהן עד לסוף 2018 גם כיו"ר ניסאן ומיצובישי, ועד לשבוע שעבר גם כמנכ"ל ונשיא רנו, אך מאז מעצרו הודח או התפטר מכל תפקידיו בשלוש היצרניות.