משרד התחבורה ישיק מדד מחירי טיפול לרכב, ההוזלות - בספק

לפני שנתיים, 7 חודשים - 28 יולי 2021, כלכליסט
משרד התחבורה ישיק מדד מחירי טיפול לרכב, ההוזלות - בספק
המדד מיועד לעודד את התחרות בענף הרכב ולהוריד את מחיריהם של חלפים לרכב, אלא שמדובר במהלך שהשפעתו מוגבלת

משרד התחבורה ישיק מדד מחירי טיפול לרכב, אשר צפוי לצאת לדרך בשבוע הבא. המדד, אשר נחשף ב"כלכליסט", מיועד לעודד את התחרות בענף הרכב ולהוריד את מחיריהם של חלפים לרכב. 

המדד החדש ישקף לציבור את מחיריהם של חלפים לרכבים נפוצים בישראל אשר יחולקו למספר קטגוריות של מכוניות: מיני, סופר-מיני, משפחתית, כביש-שטח ורכב שטח.

בשלב הראשון יפורסמו מחיריהם של חלפים כפי שמתפרסמים על ידי יבואני הרכב. היבואנים מחויבים לפי חוק לפרסם את מחיריהם של כל החלפים שהם מוכרים, והמדד ישקף את העיקריים שבהם. 

למרות התקוות הגדולות שתולה משרד התחבורה במדד, אשר מיועד לפי שרת התחבורה מרב מיכאלי לעודד את התחרות בענף - מדובר במהלך שהשפעתו מוגבלת. 

מחיריהם של חלקי חילוף בישראל מבטאים במקרים רבים את ההנחות שיבואן הרכב נדרש לתת לגופים מוסדיים, כלומר חברות ביטוח וחברות ליסינג. גם לקוחות פרטיים מקבלים לעתים הנחות על מחירי חלפים, אך בפועל מדובר בהנחות זניחות. 

אולם הבעיה היותר גדולה היא שכיום משך תקופת הבעלות על מכונית חדשה היא יחסית מוגבלת, שלוש עד חמש שנים. כלומר מדובר בתקופה בה הישראלי הממוצע יבצע שני טיפולים או שלושה, וספק אם עלותו של טיפול לרכב, אשר נבדלת במאות שקלים בין יבואן כזה או אחר - היא שתשכנע את הצרכן לוותר על דגם שבו הוא מעוניין.

Support Ukraine