משרד התחבורה עשוי לדחות מועד התקנת המערכות למניעת שכחת ילדים ברכב

לפני שנתיים, 8 חודשים - 30 יוני 2021, כלכליסט
משרד התחבורה עשוי לדחות מועד התקנת המערכות למניעת שכחת ילדים ברכב
הדחייה בכניסת החובה לתוקף מסתמנת לאחרי חודש אוגוסט, בו היא אמורה להכנס לתוקף, בשל הצורך לבדוק את היתכנותה. בינתיים כבר 28 חברות מעוניינות לקבל את אישור המשרד כדי שיוכלו לספק את המערכות

משרד התחבורה עשוי לדחות את מועד חובת התקנת המערכות למניעת שכחת ילדים ברכב לאחרי חודש אוגוסט, בו היא אמורה להכנס לתוקף. 

הדחייה מסתמנת לאחר ששרת התחבורה מרב מיכאלי הורתה לאחרונה לצוות המקצועי במשרדה לבחון את נושא התקנת המערכות ו"לקבל עמדות שונות בנושא".

כך, נכון לשלהי חודש יוני נרשמו על ידי משרד התחבורה לא פחות מ-28 חברות שמעוניינות לספק התקנים למניעת שכחת ילדים, כשרק בתחילת החודש נרשמו פחות מ-15 חברות.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי מתוך 28 החברות שמעוניינות לשווק לישראלים את המערכות למניעת שכחת הילדים, 15 מהן עדיין לא אושרו על ידי משרד התחבורה, אבל 13 חברות כבר קיבלו את האישורים הנדרשים. 

אכיפה לא מיידית

שרת התחבורה לשעבר מירי רגב הגתה את החובה להתקנת מערכות לשכחת ילדים, שתחול על כל מי שמסיע במכוניתו פעוט שגילו הוא עד 4 שנים, בין אם מדובר בהורה שמסיע או במישהו אחר, למשל דוד או סב. נכון לעכשיו החובה תכנס לתוקף החל מה-1 באוגוסט. למרות זאת, משטרת ישראל תרשום דוחות על אי התקנת המערכת רק בינואר הקרוב.

לדברי גורמים אשר עוסקים בהתקנת אביזרי רכב ושיווק של מערכות כאלה, לעת עתה ללא מורגשת התנפלות של הורים שממהרים להתקין את המערכת, בין היתר בשל הציפיה לראות האם חובה זו תשתנה או תידחה כעת, כאשר שרת התחבורה החדשה נכנסה לתפקיד.

Support Ukraine