הדיון על מס הקנייה התבטל, והיבואנים נערכים לשחרור המוני של מכוניות חשמליות

לפני שנה, 3 חודשים - 30 דצמבר 2022, כלכליסט
הדיון על מס הקנייה התבטל, והיבואנים נערכים לשחרור המוני של מכוניות חשמליות
הדיון בוועדת הכספים היה ההזדמנות האחרונה לביטול הכפלת מס הקנייה על הרכב החשמלי ל-20%, אולם הוא התבטל בשל ההעברות התקציביות. עתה יוכלו היבואנים לשחרר את המכוניות מהמכס לפי המס הנמוך, אך למכור אותן במחיר גבוה יותר

יבואני הרכב צפויים להעשיר את קופת המדינה במאות מיליוני שקלים במהלך שלושת הימים הקרובים, כך מעריכים גורמים בענף הרכב. הסיבה היא שחרור המוני של מכוניות חשמליות ממכס החל מהבוקר (ג') עד יום חמישי - זאת לאחר ביטול הדיון האחרון בנושא עליית מס הקנייה על הרכבים החשמליים שהיה אמור להתקיים היום בוועדת הכספים.

כיום מוטל על הרכבים החשמליים מס קנייה בשיעור מופחת שגובהו 10%. ב-1 בינואר יעלה מס הקנייה באופן אוטומטי ל-20%, והסיכוי האחרון לבטל עלייה זו היה בדיון שהיה אמור להיות בוועדת הכספים. המשמעות: מהבוקר יבואני הרכב ישחררו ממכס את המכוניות החשמליות שברשותם כדי לשלם עליהן את מס הקנייה הנמוך של 10%. מכוניות אלה ימצאו את דרכן ככל הנראה לשוק החל ב-1 בינואר כשמחיריהן יהיו גבוהים יותר "בגלל עליית מס הקנייה", אף שאלה שוחררו כבר ממכס, או יימכרו ללקוחות "במחיר הישן" כאמצעי לתמרץ מכירות. 

תופעה זו שיבואני הרכב משחרים אלפי מכוניות בפרק זמן קצר אינה חדשה, וקרתה בעבר כאשר המס על המכוניות ההיברידיות עלה, ויבואני הרכב שחררו ממכס מכוניות בדצמבר כדי להתחמק מרוע הגזרה.

Support Ukraine