לאחרונה הודיעו מספר יבואני רכב כי הם צפויים לייבא מכוניות סיניות חשמליות "עירוניות", כלומר זעירות, או כפי שהן מכונות – קוואדרוסייקל. היבואנית הראשונה שהודיעה על כך היא יו.די.אס אינטרנשיונל, שהכריזה על שיווק דגם פוני של היצרנית הסינית BAW. המהירות המרבית של הדגם היא 100 קמ"ש בלבד, הטווח בין טעינות אינו מגיע ל־200 ק"מ, אבל המחיר: 69 אלף שקל.
מכונית חשמלית עירונית זעירה נוספת נמצאת בדרכה לארץ וגם היא לא דורשת משכנתא: מחיר YOYO של חברת XEV ההונג־קונגית, שמיובאת על ידי איילון מוטורס, הוא 70 אלף שקל. במקביל Small Ant, מכונית עירונית חשמלית קטנה של צ'רי, שמכוניותיה כבר מיובאות לישראל על ידי פריסבי, נמצאת גם בדרכה לישראל, וחשמליות עירוניות זעירות נוספות בדרך לעשות עלייה, כגון מיקרולינו שתיובא באמצעות חטיבת המוביליות של צ'מפיון מוטורס. מה הבהלה הפתאומית לחשמליות הזעירות? ראשית, פקקים וקשיי חניה. המכונית הקטנה של XEV למשל תופסת קצת יותר מחצי חניה של טסלה 3. שנית, המחיר שלהן נמוך מאוד בהשוואה למכוניות גדולות יותר. בשנים האחרונות מחירי המכוניות החדשות בישראל עלו דרסטית, וכדי להיות בעליה של מכונית חשמלית סינית בסיסית צריך להוציא סכומים שמתחילים ב־135 אלף שקל.
מכוניות קוואדרוסייקל אינן חדשות בישראל, הן מיובאות מאז 2016, אבל עד כה לא נרשמה התנפלות כי מכוניות "רגילות" היו זולות יותר וענף המשומשות שגשג. כעת, עם השתנות תנאי השוק, הן עשויות ליהנות מפריחה.