לא משלמים על דלק? אז תתחילו לשלם על קילומטרז'

לפני 5 שנים, חודש - 5 פברואר 2019, כלכליסט
Illustration
Illustration
רשות המסים צפויה אחרי הבחירות להטיל על רכבים חשמליים מס נסועה שיחושב על פי הקילומטרז' השנתי. זאת לאחר שבינואר העלתה את מס הקנייה על רכב חדש. מנגד, הטבת המס על היברדים צפויה להמשיך אחרי 2019

רשות המסים תציג אחרי הבחירות מתווה חדש למס קנייה על מכוניות חשמליות, כך עולה ממסמך פנימי של רשות המסים, שעליו חתומה נטליה מירוניצ'ב, מנהלת תחום בכיר מיסוי וכלכלה ברשות המסים. "מתווה המיסוי יתחשב במאפייני הזיהום המשופרים של רכב חשמלי והיברידי, לצד שיקולים נוספים הרלוונטיים לצורך קביעת המסים", נכתב.

המסמך נוגע לשתי סוגיות: הארכת הטבת חישוב מס הקנייה על רכב היברידי; ומיסוי הרכב החשמלי.

כיום על מכוניות היברידיות המשתייכות לקבוצת הזיהום השנייה מוטל מס קנייה נמוך בגובה 30% בלבד. הטבה זו של 30% מס קנייה צפויה להסתיים בסוף 2019, אך מלשון המסמך ניתן להסיק כי ההטבה צפויה להמשיך גם אחרי 2019.

בנוגע לרכב החשמלי, עולה מהמסמך כי אחרי הבחירות תיישם רשות המסים לראשונה את מתווה מיסוי הרכב החשמלי, שעליו עומלים אנשי רשות המסים זה מספר חודשים. ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי לפי המתווה המסתמן, תשמר רשות המסים את שיעור מס הקנייה הנמוך המוטל כיום על רכבים חשמליים, 10% בלבד, אך תיערך להטלת מס נסועה שיחושב על פי הקילומטרז' השנתי של הרכב. זאת מאחר שבעלי רכב חשמלי אינם משלמים בלו על הדלק, בניגוד לבעלי מכוניות רגילות. כיום נוסעות בכבישי ישראל רק מעט מכוניות חשמליות, והן אינן ממוסות לפי נסועה. אך במחצית השנייה של השנה צפויים להגיע ארצה מספר דגמי רכבים חשמליים עממיים, כמו יונדאי קונה וניסאן ליף, שצפויים להעלות במידה ניכרת את מספר הרכבים החשמליים בכבישים. 

העלאת המיסוי על רכב חשמלי היא סוג של סטירה שנייה בפניהם של רוכשי הרכבים. בינואר פרסמה רשות המסים את מתווה המס הירוק החדש, שלפיו מס הקנייה על רכב חדש יתייקר בסכום של 2,000־3,000 שקל.

Support Ukraine