כאשר מתחת הידיים שלנו עוברות עשרות מכוניות חדשות בשנה, אחרי עשרות אלפי קילומטרים של נסיעות מבחן בכל כך הרבה קטגוריות, גרסאות ותצורות - זה לא מובן מאילו להצליח לזכור מה עושה כל מכונית ואיך היא עושה את זה. זה כן מובן מאילו אם זו מכונית שמעיפה לך את המוח כמו אודי RS7 למשל, או מרשימה ביכולות השטח כמו ג'יפ רנגלר וחדשנית כמו יגואר i-Pace אבל לזכור דווקא מכונית משפחתית אמצע שדה כמו רנו מגאן גרנד קופה? לזה צריכה להיות סיבה מיוחדת.
אז במקרה שלה היו כמה סיבות, לא כולן חיוביות. זכרתי שהיא מכונית מרשימה למראה, שתא הנוסעים שלה מעוצב, היא מרווחת, מאובזרת ונוחה מאוד. זכרתי גם מוזרויות בהנדסת האנוש שלה, תיבת הילוכים לא רהוטה בנסיעה עירונית ובעיקר - פער משמעותי בסעיף הבטיחות המתקדמת.
שנה וחצי אחר כך, אנחנו נפגשים שוב, זו הזדמנות מצוינת לבדוק מה השתנה שם.
כרטיס ביקור
אז כמו בעבר, הרושם הראשון וגם השני ואלו שאחריהם הוא בהחלט משהו שנשאר. גם אם מידותיה לא חריגות באופן אובייקטיבי, היא נראית גדולה. יחידות התאורה משולבות הלד מלפנים ומאחור, הגריל הגדול ועכשיו עם חישוקי 18 אינץ' גורמים לה לבלוט בין משפחתיות אחרות היום כבעבר.
גם תא הנוסעים שלה, עם סביבת נהג נאה מאוד, עם דיפונים בשני גוונים שבהחלט מרימים את האווירה פה וברמת הגימור בה אנחנו נמצאים "אקזקיוטיב" גם גג שמש גדול מאוד. לוח המחוונים הדיגיטלי עשיר במידע, ייתכן ויהיה עשיר ועמוס מדי לחלק מהנהגים, אבל אפשר תמיד להחליף את התצוגה בו.
גולת הכותרת של תא הנוסעים הייתה ונשארה התצוגה של מערכת המולטימדיה על פני צג המגע הגדול שתופס מקום ניכר בקונסולה המרכזית. המסך עצמו מרשים מאוד למראה ומפורט, הוא לא מאוד אינטואטיבי לשימוש ברגעים הראשונים ולוקח קצת זמן להבין איפה נמצא כל תפריט של התצוגות השונות. אבל גם כאן, כמו בלוח המחוונים אפשר פשוט להשאיר אותו במצב התצוגה הרגיל ושלום על ישראל.
מערכת הקישוריות R לינק בדור השני שלה מצליחה להיות טובה משמעותית ממערכות דומות של משפחתיות מקבילות כמו זו של יונדאי, פיג'ו, פולקסווגן או טויוטה. היא בעיקר עובדת יציב, חלק ומעל הכל, בזכות המסך הענק, תצוגת הניווט הגדולה בה גורמת לכל המסכים האחרים להיראות כמו חרכי ירי.
כמו אז בנהיגה הראשונה בה, גם הפעם - אני מאוד לא אוהב שאין כפתור פיזי לשליטה על עוצמת השמע והמיזוג. עדיין רוצה לתפוס לשיחה צפופה את מי שהחליט לשים את כפתורי השליטה בבקרת השיוט ליד ידית ההילוכים ומדי פעם מתפתה לנסות לגרד עם הציפורן את דוגמת הצביעה בפלסטיק של הדלתות שנראית כמו כתמים קטנטנים של צבע לבן.
כמו אז, גם הפעם רשימת האבזור שלה היא אחד הקלפים החזקים. יציאות מיזוג ושקט טעינה למושבים האחוריים, הנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען מבפנים ובמחוות רגל מבחוץ, שילוב עור בריפוד המושבים, שמונה רמקולים במערכת השמע ועוד. רק הערה אחת בנושא המפתח החכם והמנגנון שנועל את הדלתות עם עזיבת הרכב, הוא, איך לומר, בכיול שמתאים אולי לרובעים מוכי פשע בפריז. אני לא מספיק להקיף את המכונית כדי להגיע למושב הנוסע ולהוציא את התיק ושוב צריך לפתוח את נעילת הדלתות...
המרווח מאחור טוב מאוד, ויש גם יציאות מיזוג נחוצות. הדיפונים הבהירים ושני הגוונים מוסיפים אווירה שאפילו אפשר לכנות יוקרתית. מרווח הראש לגבוהים מעט בעייתי.
תא המטען גדול מאוד, על הנייר הוא מרשים עם 503 ליטרים אבל במבחן השימושיות סובל מעומק מוגזם, פתח הטענה צר, היעדר מוחלט של אמצעי קשירה ועיגון. חבל.
אבל המקום בו תוספת האבזור באמת מבורכת ונחוצה הייתה בתחום הבטיחות המתקדמת, כעת היא מגיעה עם התראת אי שמירת מרחק, התראת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית כל אלו מאפשרות לה לוותר על המערכת הפאסיבית של מובילאיי עמה הגיעה עד העדכון.
כרטיס עבודה
מעבר לעדכון העיצוב, מקבלת המגאן גרנד קופה עוד עדכון חשוב מאוד מתחת למכסה המנוע. שם מפנה מנוע ה-1.2 ליטרים טורבו את מקומות למנוע ה-1.3 ליטרים (1.33 ליטרים אם אתם מתעקשים) פרי הפיתוח של רנו-ניסאן-מיצובישי ומרצדס.
ההספק עלה ל-140 כ"ס ב-5,000 סל"ד והמומנט ל-24.5 ב-1,600 סל"ד (132 ו-20.9 במנוע הקודם). תיבת ההילוכים נותרה כשהייתה, כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה, אם כי זו כוילה מחדש.
המנוע החדש למרות השיפור המדוד על הנייר טוב יותר מהקודם בצורה משמעותית, זה לא מתבטא רק בזמן התאוצה שקוצץ (9 שניות ל-100 במקום 10.9), אלא בעיקר בתחושה של כוח זמין יותר מאשר בעבר עם פעולה שקטה יותר. תוספת הסוסים לא הפכה אותה לחורכת אספלט, אבל העניקה לה את ה"בוסט" שהיה חסר לה. בוסט שמורגש בתאוצות ביניים מחוץ לעיר ובכבישים הרריים. הכיול החדש לתיבת ההילוכים העלים כליל את העברת ההילוכים הלא רהוטה שלה גם בתנועה עירונית. רק בגלישה מאוד איטית על התפר בין ההילוך הראשון והשני מורגשת קצת העברת ההילוכים.
עדיין בתוך העיר, חוזרת המגאן גרנד קופה להזכיר לי מה כל כך אהבתי בה עוד אז. זו מכונית נוחה בצורה יוצאת מן הכלל. מהטובות ביותר בקבוצה שלה, גם מבחינת שיכוך המהמורות על ידי המתלים וגם בשילוב המושבים הרכים והנוחים שלה. זו נוחות מהזן הישן, שמגיעה מכיול רך מאוד של המתלים. לא נמצא שיבוש או גדודית אספלט שהצליחו להוציא אותה משלווה. אם הסעיף של נוחות נמצא גבוה ברשימת הדרישות שלכם - זו מכונית שאתם באמת צריכים לנסוע בה, ולו כדי לקבל אמת מידה. העובדה שהיא מסתובבת על חישוקי 18 אינץ' מופרזים לגמרי רק מחזקת את הרושם.
כמובן שלנוחות הזו יש מחיר, בלימה חזקה לתוך פניה והרנו הזו נשענת כל כך חזק שהייתי בטוח שאנחנו מגרדים את מראת הצד באספלט. הוסיפו לכך הגה כל כך קל ונטול תחושה שאפילו השוואה שלו לפלייסטיישן תעשה עוול לפלייסטיישן. זה כמו הרגע הזה שאתם מנסים לרוץ עם רגליים שנרדמו לכם מישיבה ממושכת.
אבל שוב, כל עוד לא תנסו לעשות איתה משהו שהיא לא אמורה לעשות כמו לתפור כביש מפותל במהירות גבוהה מדי - היא תחזור להיות המשפחתית הנינוחה שזכרנו. בסיום נסיעת המבחן בדיקת צריכת הדלק העלתה נתון של 13.7 ק"מ לליטר, הוסיפו לזה עוד 2-3 אם תנהגו בה כמו בני אדם מתורבתים וזו צריכה טובה למשפחתית עם 140 סוסים.
מחתימה כרטיס
לסיכום. רנו מגאן גרנד קופה הייתה משפחתית מרשימה, מרווחת, מאובזרת ומאוד מאוד נוחה עוד טרום העדכון שעברה ונותרה כזו גם אחריו אבל הוסיפה עוד הרבה מאוד נקודות זכות. באבזור הנוחות, בביצועים, בכיול של תיבת ההילוכים - אבל חשוב מכל אלו - באבזור הבטיחות המתקדמת שמביא אותה ליישור קו וללא פשרות בתחום שהייה מזוהה מאוד עם רנו.
מחירי המגאן גרנד קופה מתחילים ב-134 אלף שקלים לרמת הגימור הבסיסית "אינטנס" ו-136 אלף שקלים לרמת הגימור הגבוהה "אקסלוסיב" הנבחנת. לו היו פונות ללקוח הפרטי - אין כאן התלבטות על מי מהן ללכת. אבל על מי אנחנו עובדים, הלקוחות הפרטיים כבר מזמן לא קונים משפחתיות מכספם הפרטי. עם קרבה כזו למחירי הג'יפונים הקומפקטיים, הכי קרוב שהיא תגיע זה שהם יישענו עליה באולם התצוגה. המחיר הזה הוא מחיר ה"לפני הנחה" לציי הרכב - לשם היא הלכה ולשם היא הולכת. ולמי שהיא מוצעת ממקום העבודה - עם אבזור הנוחות, המרווח והבטיחות שלה, היא מכונית מומלצת יותר מאי פעם.
מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח: 1,332
הספק/סל"ד (כ"ס): 140/5,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 24.5/1,600
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים
מידות:
אורך (ס"מ): 463
רוחב (ס"מ): 181
גובה (ס"מ): 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 271
תא מטען: 503 ליטר
ביצועים:
תאוצה 0-100: 9 שניות
מהירות מירבית: 201 קמ"ש
מתחרות:
יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה, מאזדה 3, הונדה סיוויק
מחיר:
136 אלף שקלים