טסלה חשפה את ה-3 המחודשת, המחירים בישראל עלו

לפני 8 חודשים - 4 ספטמבר 2023, כלכליסט
טסלה חשפה את ה-3 המחודשת, המחירים בישראל עלו
יצרנית המכוניות החשמליות הציגה את טסלה 3 היילנד; אלה השינויים העיקריים לעומת הדגם הישן - מלבד המחיר

לאחר המתנה ממושכת וללא שום הודעה מוקדמת, טסלה חשפה הלילה את טסלה 3 היילנד - שהיא בפועל גרסתה המחודשת של טסלה 3. ההיילנד נחשבת בעיני רבים למכונית החשובה ביותר של טסלה מכיוון שהחידוש בה הוא הרבה יותר מ"מתיחת פנים", כלומר שדרוג קוסמטי, אלא מדובר בעדכון מכני מקיף של הדגם הקיים. 

רוב ההבדלים בין ההיילנד לבין טסלה 3 מהדגם ששווק עד אתמול בישראל הם בחלק הקדמי: הפנסים הקדמיים עברו עיצוב מחדש וגם הפגוש, המסך הקדמי שודרג ולראשונה נוסף גם מסך אחורי בקוטר 8 אינץ'. מעבר לכך, בורר ה"הילוכים" עבר אל המסך, כלומר כעת אפשר לברור את כיוון הנסיעה של הרכב בלחיצת כפתור במסך במקום בשימוש בידית. 

כמו כן התווספו מושבים קדמיים מאווררים, עיצוב המושב האחורי השתנה, התאורה הפנימית השתדרגה, נפח תא המטען עלה מ-561 ליטר ל-594 ליטר, ולפי היצרנית - הבידוד הפנימי השתפר. עוד עולה מהנתונים כי טווח הנסיעה הרשמי משתפר גם הוא בעשרות קילומטרים.

ואולם השינוי המשמעותי ביותר מבחינת הלקוחות בישראל הוא עליית המחיר. מחירה של טסלה 3 בסיסית ללא מסים היה עד כה 152.9 אלף שקל ומחירה לצרכן - 192.6 אלף שקל. כעת המחיר ללא מס הוא 159.9 אלף שקל ומחיר הרכב לצרכן - 205.6 אלף שקל. מחיר טסלה 3 לונג ריינג' היה 177.9 אלף שקל ללא מסים - כעת המחיר עלה ל-179.9 אלף שקל לא מסים. בפועל מחיר טסלה 3 "לונג ריינג'" עלה מ-239 ל-242.7 אלף שקל. מועדי האספקה לפי טסלה הם באוקטובר-נובמבר. 

לצד צמד דגמי הבסיס בולט בהיעדרו הדגם הבכיר:  טסלה 3 "פרפורמנס" שהוצע בדגם הקודם של ה-3 אך כעת אינו מוצע כלל. בשלב זה עדיין לא ברור מה יעלה בגורל לקוחות טסלה שהזמינו בימים האחרונים את טסלה 3 מהדגם הקודם - שהחברה התחייבה לספק לקראת אוקטובר, זאת מאחר שהם הזמינו את הדגם הישן שהיה זול יותר. בדרך כלל, טסלה משדרגת את הלקוחות לדגם החדש והמשוכלל יותר כמחווה, אך במקרה זה מדובר ברכב שהוא יותר יקר.

Support Ukraine