טסלה הבטיחה מסירת מכוניות במרץ - אף שלא קיבלה עדיין אישור יבוא לישראל

לפני 3 שנים, חודש - 9 פברואר 2021, כלכליסט
טסלה הבטיחה מסירת מכוניות במרץ - אף שלא קיבלה עדיין אישור יבוא לישראל
מאות רוכשי מודל 3 החשמלי קיבלו הבטחה למסירה בחודש הבא, למרות שהמכוניות טרם נשלחו לישראל; משרד התחבורה: לא ניתן לייבא רכב ללא רשיון יבוא; טסלה: נעמוד בזמנים

טסלה במירוץ נגד השעון: יצרנית המכוניות החשמליות הבטיחה למאות רוכשים מסירה כבר במרץ - אף שמשרד התחבורה עדיין לא העניק לדגמיה אישור יבוא.

אישור היבוא נדרש לכל דגם בנפרד, בנוסף לרישיון היבוא שקיבלה טסלה ישראל לפעילותה, הכוללת מוסך ואולם תצוגה. 

החברה השיקה בישראל שלושה דגמים, כאשר הרוכשים הראשונים לדגם הזול שבהם, מודל 3 שמחירו הבסיסי 180 אלף שקל, קיבלו הבטחה למסירה כבר בחודש הבא.

לפי ההערכות, קיבלה החברה מאות רבות של הזמנות ביממה הראשונה, תמורת 500 שקל שלא יוחזרו במקרה של ביטול, והמשלוח הראשון נמכר כולו. כעת מקבלת החברה הזמנות למודל 3 למסירה ביוני, כאשר דגמי היוקרה, מודל S ומודל X מובטחים למסירה בנובמבר.

ללא אישור יבוא, לא יכולה טסלה להעלות את המכוניות לאונייה שתוביל אותן לישראל. את קבלת אישור היבוא מעכבת מערכת האזעקה המקורית המותקנת ברכב, שלפי החוק למניעת מפגעי רעש, יש לנתקה בכל רכב המיועד לשיווק בארץ.

טסלה נמצאת במגעים עם משרד התחבורה בנושא, ואמורה להציג לו בימים הבאים עדכון תוכנה שיבטל את פעולת המערכת; כמקובל ביצרנית החשמליות האמריקאית, העדכון יישלח בתקשורת סלולרית אל הרכב, ללא צורך בחיבור פיזי. 

במשרד התחבורה העריכו אתמול כי טסלה תוכל להשלים את קבלת האישור בתוך עשרה ימים. ואולם זמן ההפלגה לישראל של ספינה להובלת מכוניות מנמל אוקלנד הסמוך למפעל טסלה בפירמונט, קליפורניה, עומד על 27 ימים במקרה של שיט ללא עצירות, מה שיביא את המכוניות לארץ אחרי אמצע מרץ. בגלל הבחירות ב-23 במרץ, וליל הסדר ב-28 בחודש, לא יישארו לטסלה ימים רבים לסיים את הכנת המכוניות למסירה ולהעבירן לידי הלקוחות. 

ממשרד התחבורה נמסר: "כלי רכב מתוצרת טסלה עומדים בדרישות התקינה האירופאית ואושרו בשנת 2020 כיבואן זעיר. עם קבלת אישור כיבואן ישיר, המאושר לו לייבא רכב בכמויות גדולות, היבואן מצוי בהליכי אישור מתקדמים ליבוא רכב לשנת 2021. מכל מקום, לא ניתן לייבא רכב לישראל ללא רישיון יבוא".

מטסלה נמסר כי המסירות יחלו במרץ, וכי החברה אינה רואה סיבה לעיכוב.

Support Ukraine