אחרי שנה של הובלה בטבלאות המכירות, נעקפה בימים האחרונים טסלה מודל 3 ואיבדה את תואר המכונית החשמלית הנמכרת בארץ.
לפי נתוני משרד התחבורה נמסרו מתחילת השנה 1,450 דגמי מודל 3, לעומת 1,519 דגמי ג'ילי גיאומטרי C. הג'ילי, שמחירה נע בין 135 ל-149 אלף
שקל זולה משמעותית ממודל 3, שמחירה התייקר בחודשים האחרונים ל-225-299 אלף שקל. ביוני אמור להגיע משלוח גדול של טסלה, שעשוי להחזיר ל-3 את ההובלה.
עוד עולה מנתוני המשרד, כי בניגוד לתדמית שנוצרה מסדרת מערכוני "ארץ נהדרת" על חברת WEBOS הדמיונית שמחלקת לעובדיה "טסלה טרייה, מהמשלוח של הבוקר", נמסרו פחות מ-10% מדגמי ה-3 לחברות ליסינג, או נרשמו ישירות על שם חברות אחרת. 67 מכוניות נרשמו על שם חברות ליסינג לאחר שטסלה ישראל החלה לשתף פעולה בתחום עם חברת אלדן, ועוד 69 נרשמו על שם עסקים שאינם חברות ליסינג.
גם דגמי ג'ילי נמכרו בעיקר ללקוחות פרטיים, אם כי בשיעור מעט יותר נמוך: 149 מהן נרשמו על שם חברות ליסינג ו-30 על שם חברות אחרות.
שלישית בטבלת מסירות החשמליות ניצבת יונדאי איוניק 5, עם 1,014 מסירות, ורביעית סרס 3 עם 408. סוגרת את החמישייה יונדאי קונה EV עם 385 מסירות.
בשוק היוקרה מרצדס EQA היא החשמלית הנמכרת ביותר, עם 240 יחידות, והיא מקדימה את אאודי איטרון (91), מרצדס EQC (עם 88 יחידות), ב-מ-וו i3X (עם 80 יחידות) ולקסוס UX300e (עם 72 יחידות).
בסך הכל נמסרו בארץ מתחילת השנה, למרות המחסור במלאים וזמני האספקה הארוכים, כ-7,200 חשמליות.