תל אופן מדוושת לבעלים חדשים

לפני שנה, 4 חודשים - 15 דצמבר 2022, Walla!
תל אופן מדוושת לבעלים חדשים
פרינדזון ושותפיה מוכרים את מפעילת שירות השכרת האופניים בתל-אביב, ירושלים והרצליה לאנשי העסקים אלי סבאג ויעקב הרן. ישקיעו כ-10 מיליון שקל בהרחבת השירות לערים נוספות

11 שנים לאחר שהחלה להפעיל שירות השכרת אופניים עירוני בתל אביב נמכרת תל אופן לבעלים חדשים.

היזם ואיש העסקים אלי סבאג רוכש את FSM סיטי מוביליטי, שמפעילה את שירותי השכרת האופניים השיתופיים בתל אביב, ירושלים ובהרצליה, מידי חברת הלוגיסטיקה והשילוח הבורסאית פרידנזון שמחזיקה 45% מהחברה, איתן שמיר (45%) ודני שפילמן (10%).

סבאג ושותפו למיזם יענקלה הרן ישקיעו כ-10 מיליון שקל בעסקה, מתוך כוונה להרחיב את שירותי החברה לכל ערי גוש דן ולערים סמוכות, להרחיב את הפעילות בירושלים לשכונות נוספות, ולהתחב לאזורים נוספים בארץ.

סבאג (47) שירת כקצין בדובדבן לפני שהקים את חברת שירותי הניטור והמעקב GPS גלובל, שנמכרה ב-2014 תמורת 11 מיליון דולר. סבאג אמר היום, כי "ברור לכולם שאופניים יהפכו לאמצעי התחבורה המוביל בגוש דן ובירושלים הפקוקים והצפופים. האופנים קלים לניוד, ירוקים, בטוחים וזולים לשימוש. אין לנו ספק ששיפור איכות צי האופנים, שיפור איכות השירות והטכנולוגיה והגעה להבנה עם ראשי הרשויות בגוש דן והרשויות השכנות שזה הדבר הנכון והראוי לעשותו, יציבו את הרכיבה על אופניים במרכז ההוויה הקהילתית והתחבורתית של הערים בארץ. מדובר בצורך המשותף למדינה, ראשי הערים ולתושבים המשוועים לאמצעי תחבורה קלים ונגישים".

פרדי קלו מנכ"ל, מנכ"ל FSM, אמר כי "אני שמח שאלי סבאג זיהה את הפוטנציאל והצורך במתן מענה תחבורתי של אופניים שיתופיים ברחבי הארץ, ובתקופה הקרובה נעשה את ההשקעות, השיפורים וההרחבות הנדרשים במערכי האופניים על מנת להפוך אותם לשירות זמין, בטוח איכותי ובמחיר אטרקטיבי לכלל הציבור".

FSM זכתה ב-2010 במכרז של עיריית תל אביב להפעלת שירותי אופניים עירוניים, בעקבות ההצלחה של שירותים דומים בפריז וברצלונה. השירות זכתה להצלחה בשנים הראשונות, אבל בהמשך העדיפו הרוכבים לעבור לאופניים ולקורקינטים חשמליים, מעבר שתל אופן ביצעה רק בשנים האחרונות, לאחר שעיריית תל אביב הפסיקה לתמוך במיזם, אבל אישרה לחברה להמשיך להשתמש בתחנות העגינה שפיזרה ברחבי העיר לאופניים המושכרות.

לתל אופן יש כיום 175 תחנות ברחבי תל אביב, עם יותר מ-1,800 זוגות, מחציתם חשמליים. ב-2020 החלה FSM להפעיל את שירות השכרת האופניים העירוני בירושלים ירופאן, שלו כיום כ-50 תחנות עגינה וכ-400 זוגות אופניים, חשמליים ורגילים. ב-2021 זכתה FSM במכרז להפעלת שירותי השכרת אופניים עירוניים בהרצליה, תחת השם BZ BIKE, עם 30 תחנות בעיר ו-300 זוגות אופנים. משתמשי השירות בהרצליה יכולים לרכב ממנה לתל-אביב ולהשאיר שם את האופניים, ולהיפך. כעת המטרה של סבאג תהיה להשיק שירותים דומים עם ערים נוספות בגש דן, ליצירת רשת של אופניים שיתופיים.

Support Ukraine