תל-אופן עולה לירושלים: פרידנזון תקים מערך של 500 אופניים בפרוייקט של 13 מיליון ש'

לפני 5 שנים, 5 חודשים - 8 אוקטובר 2018, כלכליסט
תל-אופן עולה לירושלים: פרידנזון תקים מערך של 500 אופניים בפרוייקט של 13 מיליון ש'
תהליך ההקמה של פרוייקט השכרת האופניים צפוי להימשך למשך כשנה ויכלול גם הקמת 50 תחנות עגינה

אחרי פרויקט "תל-אופן", שידע לא מעט בעיות לוגיסטיות ומופעל בתל אביב ולמעשה בגוש דן, פונה חברת פרידנזון, באמצעות חברת אפ.אמ.אס, שבה היא מחזיקה ב-45% גם אל ירושלים. פרידנזון הודיעה היום (ד') על הפעלת פרוייקט בהיקף של 500 זוגות אופניים במרכז הבירה ובאזורים תיירותיים בעיר, ויכלול גם הקמת 50 תחנות עגינה.

חברת אפ.אס.אם שירותי קרקע שבה מחזיקה פרידנזון שירותים לוגיסטיים זכתה במכרז של עיריית ירושליים, להפעלה ותחזוקה של מערך אוטומטי להשכרת אופניים. המערך יוקם ויופעל בשיטת B.O.T במרכז העיר ירושלים, כלומר, אפ.אס.אם תקים את המערך ותפעיל אותו לתקופה שנקבעה מראש של 10 שנים, עם אופציה להארכה של 5 שנים נוספות ואז תעביר אותו לידי תפעול העירייה.

לפי ההערכות בשוק ההון הפרויקטים הללו, הם רווחיים בעיקר בשלבי ההקמה הראשוניים, והתפעול מייצר עלויות נוספות שבד"כ מתורגמות לרווחיות יותר נמוכה במהלך שנות ההפעלה. ההכנסות של אפ.אס.אם, כך לפי הערכות פרידנזון, נאמדות בכ-13 מיליון שקל. תהליך ההקמה של פרוייקט השכרת האופניים בירושלים צפוי להימשך למשך כשנה.

בתחילת השנה שעברה, התראיין יו"ר פרידנזון, גדעון אלטמן, ל"כלכליסט" וציין כי כניסת החברה לתחום האופניים להשכרה נבעה מכך שמדובר בעסק תפעולי. "אנחנו אלופים בתפעול", ציין. אלא שהתפעול של שירותי שירותי "תל אופן", שמפעילים כיום כ-2,000 זוגות אופניים, היה שבע תקלות לא פשוטות, במיוחד בקשר למנעולים. החברה החליפה בשנה החולפת את המנעולים בדגם שפיתחה בעצמה אך יו"ר פרידנזון הודה כי עסקי השכרת האופניים הם עם רווחיות מאוד קטנה לחברה.

בתוך כך, מובייק שמפעילה שירות השכרת אופניים שיתופי הודיעה היום על מספר שינויים בשירות שלה בישראל. על פי הודעה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות הסינית שינהואה (Xinhua) החברה החליטה להפסיק את השירות ברחובות, קריית ביאליק וקריית מוצקין. הסיבות לכך הן מספר השכרות נמוך ביחס לכמות האופניים שהועמדה לרשות המשתמשים, בעיות השחתה וגניבה של האופניים ולטענת החברה גם חוסר שיתוף םעולה מצד הרשויות המקומיות.

בניגוד לכך, החברה החליטה להרחיב את פעילותה באיזור תל אביב והמרכז. היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קניון TLV Fashion שממוקם במרכז העיר בין הרחובות קרליבך והחשמונאים במסגרתו היא תציב במקום עשרות זוגות אופניים להשכרה באופן קבוע. מיקום זה יתווסף למיקומים נוספים באוניברסיטת ת"א, משרדי וויקס בנמל, חברות הייטק נוספות וכן ברמת גן הסמוכה.

Support Ukraine